Inlägg från: Anonym (sjutiotalist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjutiotalist)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

sextiotalist skrev 2014-04-28 06:42:22 följande:
    Hjärntvättad, jag känner läkare som var aktiva läkare under den tiden dessa epidemier gick. Jag friska välmående barn dog i dessa sjukdomar
    Friska välmående mammor som väntade barn och fick röda hund, fick svårt funktioshindrade barn
    Ja, friska välmående barn kunde av påssjuka bli döva och killar sterila
    Jag är så gammal, så jag har haft klasskamrater som legat på intensivavdelningen pga mässlingen, i mitt närområde så bodde det 2-3 stycken ungdomar som fått men av påssjuka och röda hund.
    Jag har träffat de som har svåra besvär efter polio
    Min mamma har sett folk dö i Stelkramp
    På 80-talet så dog ovaccinerade personer i en difteriepidemi.

Jag är så gammal så jag har sett saker med egna ögon

Man behöver inte varit med särskilt länge för att vara med om folk som dör av dessa sjukor. För bara några veckor sedan så dog en månadsgammal baby av Kikhosta på US i Linköping. Storasyskonet var vaccinerat men fick ändå med sig smittan hem från ovaccinerade förskolekompisar... En fullt frisk liten baby på ett modernt sjukhus. Jag hoppas att foliehattföräldrarna till de ovaccinerade barnen är medvetna om vad de orsakat.

Och nu så går personalen på barnavdelningen på knäna eftersom flera i personalen också smittats (lindrigt eftersom dom är vaccinerade) och går hemma sjukskrivna för att inte riskera att smitta andra små barn.

• Anonym (sjutiotalist)
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:09:42 följande:
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..

Men oj då, ser du dig själv som normalbegåvad eller?? För jag måste vara kraftigt underbegåvad för jag begriper inte ditt resonemang.

Könssjukdommar fanns det gott om också innan vaccinet. Visst var det väl Syfilis som kunde anses som lite "fint" att ha (utslag i ansiktet och det berömda spretande lillfingret) sådär på 1600- och 1700-talet? Eller tänkte du på någon specifik annan könssjukdom?
    Och Cancer, det tar tid att utveckla och drabbar många kring 50 och 70-80 års ålder, kan det inte vara så att många hann med att dö innan dom fick cancer tidigare, när medellivslängden låg runt 40 år?

Utbrändhet beror väl i stor utsträckning på den psykosociala miljön, det var kanske inte fullt så påfrestande för hjärnan att leva på samma plats hela livet och ägna sig åt att odla marken jämfört med samhället idag där vi ofta lever med stor press både i hemmet och på jobbet och där vi ständigt måste ta till oss olika intryck?

Jag hoppas att du driver med oss i dina inlägg...
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"