• Anonym (S)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Jag har inget emot att en del inte vaccinerar sig, det är ju liksom inte mitt liv som riskeras, ni får riskera att bli smittade (och dö) av diverse åkommor bäst ni vill.

• Anonym (S)
    Aniiee skrev 2014-04-27 18:52:08 följande:
    Fast du borde bry dig, för dett finns ett antal ungar som man inte KAN vaccinera. De behöver skyddet som andra ger av att vaccinera sig....
    Man får hänvisa de frivilligt ovaccinerade att gå i speciella skolor och hålla sig borta från gravida Skål

Jag har inga barn så jag drabbas ändå inte. Men visst, trist att vissa människors idioti ska drabba andra.
  • Anonym (S)
    Aischa skrev 2014-04-27 20:05:33 följande:
    Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.
    Ja du har nog rätt, det var bättre förr då folk dog av sjukdomarna istället för att få diagnoser.
  • Anonym (S)
    Bunny on speed skrev 2014-04-27 21:32:59 följande:

Verkligen? Jag tycker nog många motståndare tycks sluka allt med hull och hår.
    Haha, ja, eller hur? Läser en bok och HELA VÄRLDEN VÄNDS UPP OCH NER!

Seriöst. Det är nästan jobbigt att läsa.
  • Anonym (S)
    Aischa skrev 2014-04-27 21:54:44 följande:
    tycker faktiskt det är mer jobbigt att se hur folk förminskar och dummar ut någon för att man inte tror på samma saker. riktigt tragiskt faktiskt. lite som att höra en nazist argumentera för sina åsikter. som jag skrev innan så väljer jag aktivt att inte i normala fall gå in på diskussioner gällande te.x vaccin, pga att folk som du direkt börjar dumma ner ens åsikter. men det här är bara sorgligt. lägg ner lika mycket energi på att respektera andras åsikter på en neutral nivå som du gör på att förminska vissa i denna tråd så kommer du växa som människa.
    En del åsikter är korkade, men du får ha dem om du vill, men om man nu går omkring och viftar med sånna åsikter så får man stå ut med att folk ser en som dum. 
  • Anonym (S)

Källkritik och att läsa fakta från flera olika relevanta ställen brukar vara en bra grund att börja med. Att läsa en bok är ingen bra grund.

Är boken skriven av en förälder till ett barn som blev diagnostiserad med autism efter en vaccinspruta och denne kopplar det direkt till vaccinet utan att det är bevisat? - dålig källa

Är boken skriven av någon utan relevant utbildning, kunskap och utan bra referenser - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av någon som ständigt (utan klok grund) tror att regeringen vill ha illa folket - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av läkemedelsföretaget som tjänar pengar på att sälja vaccinet - dålig källa

Studier som involverar hundratals till tusentals individer där ca hälften ska vaccineras och hälften inte ska vaccineras. Studien pågår under X antal år och observeras av läkare/psykologer/osv där man jämför med relevant "verktyg" och tar med familjesituationer osv i resultatet. P värdena blir mindre än 0,05. - betydligt bättre källa. Här finns fakta.

En bok bör inte få folk att bli helt vilda.

• Anonym (S)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:20:31 följande:
    fast du svarade fortfarande inte på min fråga. dina åsikter är just åsikter. DU har inte hållit i någon forskning och sett resultaten själv antar jag? du köper forskning, jag ifrågasätter hur tillförlitlig den egentligen är. hur mycket vill regeringen att vi ska veta? räcker det med att säga att det är framforskat för att folk ska ta det som fullt och korrekt säkert? så det DU tror på är din verklighet, inte min. så igen, har jag rätt att dumförklara dej för att jag inte tror på samma sak som dej?
    Det där inlägget var inte bara till dig, men du får tycka vad du vill om vem du vill, men det är dina åsikter som kommer ses som korkade av majoriteten.

Du får tro på gud och djävulen och att regeringen vill få oss alla autistiska om du vill. Men jag kommer aldrig att se din åsikt som "smart" pga att du inte visar upp någonting som är värt att ens tänka över. Du drar inte upp någon fakta alls, du verkar helt gå på känslor vilket är hemskt opålitligt. Du tror mer på ett fåtal känsliga människor som gråter över sina känslor om vacciner än åratals forskning om ämnet. Varför skulle jag lyssna på dig?
  • Anonym (S)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:33:09 följande:
    säger inte alls att du SKA lyssna på mej, men det är intressant att du lägger energi på mina inlägg trotts att du inte alls finner dom intressanta. hur som, det är egentligen inte viktigt varken för mej eller som jag antar dej.

önskar en fortsatt trevlig kväll istället, då jag nu ska dra några timmerstockar.
    Jag brukar lägga energi på att försöka undervisa, oerhört dålig vana, jag är inte speciellt pedagogisk eller tålmodig så det brukar bli att jag sitter och skäller istället. Tur att jag har valt att hålla mig borta från läraryrket, skulle nog bli tokig.

God natt :)
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"