Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Jag har inget emot att en del inte vaccinerar sig, det är ju liksom inte mitt liv som riskeras, ni får riskera att bli smittade (och dö) av diverse åkommor bäst ni vill.
Jag har inget emot att en del inte vaccinerar sig, det är ju liksom inte mitt liv som riskeras, ni får riskera att bli smittade (och dö) av diverse åkommor bäst ni vill.
Källkritik och att läsa fakta från flera olika relevanta ställen brukar vara en bra grund att börja med. Att läsa en bok är ingen bra grund.
Är boken skriven av en förälder till ett barn som blev diagnostiserad med autism efter en vaccinspruta och denne kopplar det direkt till vaccinet utan att det är bevisat? - dålig källa
Är boken skriven av någon utan relevant utbildning, kunskap och utan bra referenser - dålig källa
Är boken/artikeln skriven av någon som ständigt (utan klok grund) tror att regeringen vill ha illa folket - dålig källa
Är boken/artikeln skriven av läkemedelsföretaget som tjänar pengar på att sälja vaccinet - dålig källa
Studier som involverar hundratals till tusentals individer där ca hälften ska vaccineras och hälften inte ska vaccineras. Studien pågår under X antal år och observeras av läkare/psykologer/osv där man jämför med relevant "verktyg" och tar med familjesituationer osv i resultatet. P värdena blir mindre än 0,05. - betydligt bättre källa. Här finns fakta.
En bok bör inte få folk att bli helt vilda.