• Trinity78

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 10:22:50 följande:
    Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter
    Nej tack. Antivaccinationslobbyn kan jag vara utan. Jag vaccinerar mig barn och känner mig helt trygg i det.
    Reproductively challenged
  • Trinity78
    Koppkaka skrev 2014-04-27 13:37:10 följande:
    Jag bara väntar på att någon vaccinmotståndare snart ska länka till vaccin.me som "säker källa"... smile2.gif
     Och jag väntar på att nån ska hävda att man kan bli autistisk av vaccin
  • Trinity78
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Vänta lite nu. "Ändrar hela människans dna"?? Det är omöjligt. Visst kan det kanske ge några epigenetiska effekter men dna är inte nåt du kan skriva om.
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 12:17:40 följande:
    Har du läst den? Vad är det för referenser de har använt? Så jag vet om det är någon idé att lägga tid på att läsa den eller om den bara är byggd på personliga åsikter.
    Japp, jag har läst den och jag har den nånstans. Jag kan försöka leta fram den och kopiera referenslistan om du vill. 
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-29 21:30:02 följande:
    Jag menar alltså, finns det några studier som gjorts på just vaccin och förändringar i dna?
    Men snälla nån... jag menar inte att låta nedvärderande nu menvet du vad DNA är?
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-29 21:43:44 följande:
    Jag vet mycket väl vad dna är ja. Förstod du inte frågan?
    Då vet du att DNA inte kan skrivas om så din frågeställning är irrelevant. 
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-29 22:53:17 följande:
    Hur kan du vara så säker på att vaccin INTE orsakar någon förändring i arvsmassan när saker i vår miljö gör det hela tiden?

Ta det här exemplet om rökning:

www.dagensmedicin.se/vetenskap/luftvagarna/ny.../
    Som jag skrev tidigare så handlar det om epigenetiska förändringar. Det är inte samma sak som att "skriva om DNA:t"
  • Trinity78

Här är litteraturlistan jag lovade från boken jag pratade om. Ursäkta att det tog lite tid men jag glömde faktiskt bort det.
  • Trinity78
    Trinity78 skrev 2014-04-27 22:17:49 följande:
    Vänta lite nu. "Ändrar hela människans dna"?? Det är omöjligt. Visst kan det kanske ge några epigenetiska effekter men dna är inte nåt du kan skriva om.
    Här är mitt inlägg ol epigenetik
  • Trinity78
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Här är inlägget där Aischa skriver att vaccin ändrar hela människans DNA. Jag kan tyvärr inte fetmarkera på telefonen. 
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 08:51:54 följande:
    Ok, jag kan inte avgöra om Aischa menade att DNA skrivs om eller syftade på förändringar i DNA:t.

Men hela poängen är ju att vaccin har potential att förändra vårt DNA.

Om det är enbart dåliga förändringar, kommer vi troligen bli varse i framtiden.

Men tills dess kan du ju knappast säga helt säkert att det inte på något sätt är skadligt vare sig för vårt dna eller kroppen i stort, eller?

Precis som att jag inte kan säga att vaccin inte skyddar mot sjukdomar överhuvudtaget.
    Nej, det har inte potential till att ändra det heller. DNA är konstant. Vad epigenetiken säger är att olika gener kan slås av eller på beroende på t.ex. svält eller liknande. 
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:32:52 följande:
    Ok, då är det bara ett annat ord än "förändra" vi söker, men med ungefär samma innebörd?
    Nej. DNA är konstant. Enskilda gener kan slås av eller på som en strömbrytare men du kan inte "byta ut" eller "skriva om" en gen. Det är därför några barn fick narkolepsi av svininfluensavaccinet. De hade redan den gen som orsakar sjukdomen och vaccinet slog på den. De barn som inte hade den genen fick inte heller narkolepsi. Det är såklart inte bara vaccinet som hade kunnat slå på den genen utan också själva sjukdomen narkolepsi. Förstår du hur jag menar?
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 16:39:42 följande:
    Jag förstår vad du menar. Och med det i åtanke kanske individualiserad vaccination skulle vara en av lösningarna i frågan? Men det skulle troligen bedömas vara alldeles för kostsamt, som med de flesta andra läkemedelsbehandlingar.
    Ja, det skulle inte vara dumt
  • Trinity78
    Anonym (undrar) skrev 2014-05-05 21:07:01 följande:
    Alltså, tipsa om boken är en sak men när jag ser antivaccinare gå in i trådar där folk förlorat sina barn och börja fråga om de vaccinerade sina små är fan för mycket! De som gör det, tror de verkligen inte att föräldrarna redan vänder ut o in på sig själva och anklagar sig över att ha missat nått och sen få uppkört att det beror på nyligen taget vaccin! Jävlar vad sånt äcklar mig smile8.gif
    Gör folk sånt? Det är ju fruktansvärt!
  • Trinity78
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-05 19:17:30 följande:
    Warning families that pediatricians and pharmaceutical companies are harming children with unneeded drugs and vaccines, the 63-year-old positions himself as a truth-teller who protects kids by upholding this oath, "Above all, do no harm."

Yet his suburban Chicago practice, currently known as Homefirst, garnered an alarming record: It was on the losing side of one of the largest U.S. jury verdicts -- $30 million -- ever awarded to the family of a newborn in a wrongful-death suit.

More recently, that contrarian impulse has seen him create the Autism Recovery Clinic in Rolling Meadows. He treats autistic children with Lupron, an injectable drug sometimes used to chemically castrate sex offenders. Top endocrinologists and autism experts have dismissed the treatment as junk science.

Mayer Eisenstein is a go-to person in the vaccines-cause-autism community. He heads a large practice in the Chicago area and claims that his unvaccinated children do not have autism. He also was or is a part of the Lupron Franchisea group of practitioners who took on the Geier idea that shutting down sex hormone production in autistics could be a treatment. It was a profoundly bad idea.

After the $30M verdict, Mayer Eisenstein filed bankruptcy.

Denne läkare ger injektioner med preparat till barn som stänger ned produktionen av könshormoner han utför med andra ord kemisk kastrering på barn för att hindra autism efter vaccination eller för att bota autism.

Eisenstein is not board-certified in any of the specialties relevant to autism and the use of Lupron, including pediatrics, endocrinology, neurology and psychiatry.
    Seriöst?! Jag har Asperger, en mild form av autism, och jag är helt förfärad över detta! Ska vi inte få reproducera oss?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"