Inlägg från: Hummelnr12 |Visa alla inlägg
  • Hummelnr12

Inatt kissade min man i vår säng..

Är själv nykter alkoholist, jag känner igen mig i mycket av det du skriver hur jag var när jag drack och hur jag var när jag inte drack. Alla lögner och löften, mina manipulationer av alla i min omgivning hur bra jag var på att skuldbelägga alla i min omgivning. En alkoholist behöver ingen anledning för att dricka, men har alltid en massa bra anledningar att skylla på. Jag drack varje dag inga mängder mitt i veckan men på ledigheter och helger så tankades det rejält.

En sak som jag ber dig tänka över är att du kan aldrig få honom att sluta dricka om han inte själv vill. Han kommer aldrig sluta dricka om inte han själv vill. Hur många gånger han än säger att nu är det sista gången för din eller barnen osv så snälla tro inte på honom. Det är den nakna sanningen. Det är synd om dig och barnen att ni skall behöva leva såhär. All denna rädsla och ångest som ni har är inte bra för någon.

Han kommer inte sluta dricka förrän konsekvenserna blir tillräckligt stora för honom, och var den gränsen går varierar från människa till människa det finns tyvärr de människor som aldrig inser att nu är det nog. Min gräns nådde jag för snart 7 år sedan, men då hade jag druckit i 25 år mer eller mindre. Jag började när jag var 11 år gammal. 

Mitt tips är lämna om  han inte vaknar vilket jag inte tror att han gör. Han kommer lova dyrt och heligt att inte dricka han kommer kanske till och med att hålla det i 2-3-4.... månader sen när du tar ner garden så blir det ett tankande av oanade mängder har sett det så många gånger. Bestämmer du dig för att lämna så stå fast vid det beslutet för backar du om det en gång sen kan du aldrig "använda" det igen. 

Han behöver hjälp men den hjälpen hjälper inte om han inte själv vill och inser att hans drickande inte är bra och det kommer han inte göra om han inte inser konsekvenserna av det. Känner så väl igen det du skriver om hans kissande i sängen " det var väl inte så farligt" har gjort samma sak själv med helt tokiga saker jag jgorde på fyllan, det var väl inte så farligt, jag kunde till och med skämta om det och göra det till en kul grej. Allt för att försvara mitt drickande.

Oj det blev ett långt inlägg men jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter från andra sidan. Vad du än gör så lita inte på ett dugg av vad han säger förrän han ber om hjälp.

Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    MuppinCowboy skrev 2014-05-08 20:58:40 följande:
    Tack för att du delade med dig, det var bra gjort och kan vara till hjälp för både TS och andra.
    Det hymlas för mycket i detta land om konsekvenserna av drickandet och glorifierandet av alkohol i detta land. Det finns en baksida och den är inte vacker. Vi har ungefär 400000 barn i detta land som varje dag går till skolan med ångest och mår skit dåligt för att de har minst en förälder som dricker för mycket. Kan jag hjälpa till genom att dela hur vi alkoholister beter oss i manipulation och härskar tekniker så gör jag gärna det :) Tack för tummen upp :)
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Inatt kissade min man i vår säng..