Anonym (Malin) skrev 2014-04-26 23:57:04 följande:
Du verkar väl ha normalmycket med kläder. Vad tycker du själv? Jag har 6 byrålådor och 3 garderober med kläder. Alldeles för mycket kläder och ändå har jag aldrig något att sätta på mig. Så jag är i startgroparna att hoppa på project 333, där man bygger upp en capsule wardrobe som innehåller 33 plagg att användas i 3 månader. Där man så helst ska kunna kombinera de flesta plaggen med varandra. Var 3:e månad byter man ut några av plaggen så att garderoben blir årstidsanpassad. Men man ska fortfarande bara ha 33 plagg i sin garderob. En rejäl utmaning! Fördelen ska vara att man bara har plagg som man trivs i och som man använder och som kan kombineras med varandra. Läs mer här:
theproject333.com/getting-started/
Ja, jag tycker ju att jag har mycket, men ändå aldrig nåt att sätta på mig. Sambon har nog ungefär samma + 1 m stång med skjortor. Däremot min mamma och syster har enormt mycket mer. Typ en hel
walk in closet och mer där till bara till kläder. Alltså kanske dubbelt så mycket som du. Men det känns rätt extremt så jag ska nog inte jämföra med dom.
33 plagg låter spännande. Och lite. Om det inkluderar vardag, jobb, fest, träning, ytterkläder osv.