Inlägg från: Anonym (levamed?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (levamed?)

Diffusa förlossningsskador?

Efter min första förlossning syddes ett stygn "för sexlivet". Allt kändes som vanligt ett tag efteråt förutom att det var bökigt att få in tampong.

Efter andra förlossningen syddes inget och jag har nu större öppning och mindre mellangård. Ofta svider och skaver det där öppning blir mellangård. Att bajsa är nu för tiden ett helt projekt. Antingen måste jag trycka med pappret mot mellangården eller ibland till och med putta ut bajset från inifrån slidan eftersom det buktar ut där?!

Ska man bara finna sig i att det sliter på kroppen att skaffa barn eller ska man kämpa för att bli normal igen? Går det ens?

• Svar på tråden Diffusa förlossningsskador?
  • Anonym (levamed?)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-29 17:15:46 följande:
    Hej! Jag har aldrig hört talas om att man syr för sexlivet??? Sa barnmorskan så? Man syr enbart om det är en bristning. Jag tycker att du ska ringa en gynekolog och bli undersökt. Lycka till
    Ja, det var ett stygn i inre öppningen baktill.

Efter att jag skrev min fråga här har jag googlat och insett att det här verkar väldigt vanligt, bara att ingen pratar om det. Jag antar att det är normalt, eftersom det mesta som rör graviditet och förlossning är det. Förväntar mig inget gehör från vården då de vid ett flertal gynundersökningar hävdat att allt är så normalt.
Svar på tråden Diffusa förlossningsskador?