Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Guppa skulle det ju stå haha

• kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-06-09 12:18:32 följande:
    Jag måste bara fråga er andra; Har någon annan upplevt att ni fått dåligt minne efter förlossningen? Jag mår jättekonstigt sen en vecka tillbaka. Tankspridd, jättedåligt minne,yr. Någon som känner igen sig? Blir orolig att det ska vara nåt annat. Har bokat en läkartid lite längre fram men skulle va skönt att höra om nån annan varit med om samma.
    jag har haft dåligt minne sedan jag blev gravid. Känner typ inte igen mig själv med denna extrema tankspriddhet, Det är lite bättre nu dock som tur är. Men fortfarande illa. Det beror nog på hormonerna i kombo med somnbrist kan jag tänka mig. 
  • kerstinsmide

Liv är inte jätteglad i sitt babygym, tror att det är för bleka färger för att hon ska gilla det. (Mumingym för typ 700kr) men h9n brukar ligga i soffan med ikeas sängmobil ovanför sig och skratta och stimma och stoja i nästan en timme. (Kostar då 29kr wuhu) hon ligger mest på mage på mig men tränar nacken då :) ganska stark faktiskt! Lägger henne korta stunder på magen i sängen eller i babygymmer någon gång om dagen. Hon är dock starkare i benen än nacken. Haha. Om man plockar upp henne så försöker hon alltid ställa sig upp. :P

• kerstinsmide
    garin skrev 2014-06-10 22:37:56 följande:
    9 timmars sömn i sträck?!? Ammar du? (Måste fråga)

Vår lilla tjej tuttar på allt haha. Vi böjärjade med napp direkt när amningen började fungera. Hon suger dock så hårt på nappen att hon får närken runt munnen av den. Haha. Men ibland får vi också hålla i den. Brukar ha henne på mage och tummen på nappen och resten av handen över huvudet. Det är som en sömntablett för vår tjej haha.
  • kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-06-12 08:33:31 följande:
    Ni som haft sex efter förlossningen; har ni fått ont efterråt? Vi bestämde oss att testa igår trots att jag först tänkte vänta till efterkontrollen. Det gjorde jätteont först, vi kom liksom inte igång innan vi fick avbryta. Men jag ville gärna testa så vi fortsatte efter en stund o tog det superförsiktigt och långsamt. Då gick det bra även om det kändes. Nu idag har jag ont "där nere". Känns när jag sätter mig ner och det svider osv. Någon som varit med om nåt liknande? Är nu rädd att vi gjort nåt dumt. Jag hoppas att det bara är att det blev som skav av att jag var spänd och inte tillräckligt upphetsad. Ska bli uppringd av barnmorskemottagningen i eftermiddag, måste kolla vad dem säger. Har känt där det gör ont o det är väldigt hårt just där och ömt. Tror det är ett ärr där från en sydd bristning. Kanske är det de som töjts ut..

Vi har också haft sex. Ett par gånger. Första gången gjorde det jätteont för mig också. Då födde jag ju inte ens vaginalt så jag blev ju aldrig sydd där nere. Andra gången gjorde det också lite ont men inte alls så farligt. Tror man behöver bli mycket mer "uppvärmd" än förut. :P
  • kerstinsmide
    CNorberg skrev 2014-06-14 06:50:41 följande:
    Sen har jag en sådan typisk förälderfråga;  någon av era som ändrat "bajsmönster"?  Vår lille bajsade ca 5-6ggr per dag från födsel för att nyligt inte göra det på en vecka och sen igår kom det, rejält ggr. BVC sa att det var helt normalt att de ändrade mönster och man skulle inte vara orolig om han mådde bra i övrigt, vilket han gör.. Men ja, alltid lite lugnare att få diskutera med lite andra kloka mammor också :-P

Så är det för oss nu också första veckorna var det ibland 7 gånger om dagen. Nu kanske 1-2 gångwr i vecjan fast maaaassooor ^^ igår så bajsade hon ner hela sig (överfull blöja) och mammas byxor. Myyysigt. ;) haha
  • kerstinsmide

Igår somnade Livan som en stock vid 19 och sen fick jag sovmata henne vid 2230 och sen fortsatte hon sova till halv fem? :P då flyttade jag över henne i vår säng, ammade och sen sov vi till halv 8! :D

• kerstinsmide

Min korv var beräknad den 17e men kom den 23e :) Haha ja, dessa karlar! Min hjälper också bra till med bebis och hemma. Men skulle jag säga något eller försöka underlätta vad han gör genom att ge tips Så tjurar han ihop totalt och tror att jag kritiserar det han gör. Så börjar jag typ skratta för att han beter sog som 5, sen blir han ännu surare. Hahah :D totaly värt det dock. Efter ett tag så ber han om ursäkt. Men sen nösta gång är det lika igen. ;)

• kerstinsmide

är det någon som märkt någon skillad i 'gnällighet' hos era bebisar vid 7 - 8 v? :P det kunde tydligen vara så att de blir gnälligare då de går genom någon fas. Livan har blivit ganska mycket gnälligare nu, utan någon egentlig anledning, alltså inte trött/hungrig/bajsig eller kissig. :P Livs BFF Katja märks det också rätt tydligt på, denna gnällfas ;)

• kerstinsmide
    Sallysally skrev 2014-06-18 19:16:09 följande:

Åh hade ju missat fortsättningstråden här!!!!

Välkommem! ;)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet