Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

peegasus skrev 2014-07-18 13:45:03 följande:

I början störde jag mig lite på saker som svärmor gjorde, men överlag så är hon fantastisk! Hon AVGUDAR Saga och har henne gärna flera timmar när hon är här. Dom bor 8 mil ifrån oss så vi ses ganska ofta. Vi brukar vara hos dom över en helg, och då vill svärmor gärna ha Saga på natten. Inte oss emot ;)

Hon köpte tom en Emmaljunga-vagn för att Saga ska ha en hemma hos henne så att vi slipper dra med vår. Och den vagnen var dyrare än vår vagn,haha!

Jag har bättre kontakt med min svärmor än med min mor. Hon bryr sig inte ett dugg om mig, Saga eller min syster. Under graviditeten var hon jätteglad. Samma dag som Saga föddes fick hon åka in till sjukhus (återkommande bakterier) och fick stanna där i 6 veckor. Hon träffade Saga när hon var 4 veckor gammal och det är enda gången. För när mamma ligger på sjukhus så ringer hon JÄMT och vill ha kontakt med en. Men såfort hon kommer hem så bryr hon sig bara om sig själv och sin man. Som förövrigt misshandlar henne och har gjort i 12 år. Jag har pratat med henne i telefon 2 ggr sedan slutet på maj. För en månad sedan ringde jag och pratade lite. Då lovade hon att hon skulle bli bättre på att höra av sig. En månad senare och jag har inte hört ett knyst. Hon förstörde både min och min systers barndom men nu har hon lixom chansen att försöka gottgöra det genom att bygga en relation med Saga. Vill ringa och be henne dra åt helvete! För min del gör det inget om hon ligger ihjälknarkad någonstans.

Sorry för lite off topic men behöver få ur mig vissa saker, men folk i min närhet blir gärna lite illa till mods när jag pratar om min mamma...

Usch va tråkigt..

Men det verkar som om du klarat dig bra utan din mamma och det är bara hon som missar den här underbara tiden och chansen att bli en bättre person.

Varken du eller Saga mår bra av att ha en sådan person i era liv med såna dåliga prioriteringar och värderingar..
  • vår sommar
    Dixiechick skrev 2014-07-21 07:12:47 följande:

Finns det nån som inte ammar som inte fått tillbaka mensen ännu? Jag slutade pumpa tuttarna för över en månad sen och har inte sett till nån ännu..

En kompis som har en son som är född i oktober förra året (9månader nu) ammade inte och fick tillbaka sin mens förra veckan.. Så njut så länge du slipper den ;)
  • vår sommar
    Eveluskan skrev 2014-07-22 15:42:48 följande:

Jag antar att detta är början till att han ska vända sig, men han får värsta kämpar-attacken varje gång han vaknar. Har era små gjort så också? php4vzafV77370.jpg

• vår sommar
    vår sommar skrev 2014-07-22 16:36:42 följande:
    Så håller Alfred oxå på.. Ser fruktansvärt obehagligt ut. :)
  • vår sommar

Min svärmor har verkligen surnat ihop..

Gubben fick ett meddelande av henne förra helgen där det stod nått i stil med om vi glömt bort vart hon bor.. Saken hör ju dit att hon bor 2 mil ifrån oss men inte visat nått intresse alls.. Och när vi varit påväg till henne så har hon inte tid för att hon är hos hennes "pojkvän" hon har inte ens brytt sig om att ringa och kolla hur det är med lilleman i värmen.. Gubben försökte ringa upp henne men hon svarar inte.. Herregud att nån som snart är 50år beter sig som en fjortis..

Varför ska vi dansa efter hennes pipa för..

Nej usch.. Då klarar vi oss bra utan farmor..

Det är ju bara hon som missar den här magiska tiden..

• vår sommar
    LyCKa55 skrev 2014-07-28 12:00:09 följande:

Den här frågan ligger egentligen en bit fram i tiden,för de flesta av oss mest troligen, men har ni börjat fundera på syskon redan? Jag vet inte varför men jag är redan inne på de tankarna o vill börja planera. Egentligen är det ju inte jättelång tid frammåt man bör börja om man vill ha 2-3år mellan barnen. Jag vill gärna ha dem relativt tätt. Men så ska ju situationen i övrigt klaffa med. Vi måste få ordning på vart vi ska jobba o bo. Vi bor i en stad där vi inte trivs och har jobb som är krångliga att byta o hitta nya så vi funderar o inväntar att de söker efter vårt yrke(vi har samma) på rätt ställe. Så därför får det väl dröja tills situationen är mer i ordning innan vi försöker igen. Men man kan ju drömma:)

Haha.. Försökte skämta med sambon igår. Blinka i ögat och sa du älskling, ska vi gå och göra ett syskon till Alfred?

Då sa han att nej nu väntar vi tills han är 6 månader!

Jag blev helt ställd, jag själv har planerat att vi ska vänta tills han är runt 1 1/2 iallafall men tydligen har han börjat planera tätare.. Hehe
  • vår sommar

Jag hade blivit skogstokig..

Hon kan ju faktiskt få jätte ont i magen.. Nej usch va arg jag hade varit..

• vår sommar
    Bumblebee92 skrev 2014-07-29 19:41:32 följande:

Töntigt. Jag vet. Men jag håller på att börja böla.

Ena storasyrran ville ha joline över dagen, det fick hon givetvis. Jag och sambon tog en sväng på stan själva och myste på utan barn :)

Dock fick jag höra att joline fått smaka liiite liiite glass!!!.....ALLTSÅ VA FAN!!!

1. Hon är 3 månader danska exakt (ja dem kan väl säkert smaka något litet, men ändå).

2. JAG ville ge henne hennes första grej utöver ersättningen!

3. Jag ville ha kort på första gången hon stoppar något annat i munnen än ersättning!

4. Vi vill inte ge joline socker i onödan. Varför ge dem något dem ändå inte behöver eller vet vad det är?

Överreagerar jag? Känner mig extremt besviken! JAG VILLE JU SE HENNES REAKTION FÖRSTA GÅNGEN HON STOPPAR NÅGOT I MUNNEN!. Dessutom kan man väl fråga om man FÅR ge ungen något!....blir bara mer och mer irriterad på det ju mer jag tänker på det. :( känns dumt att säga något åt min syster nu, när det var ett tag sen hon nämnde det. Blev väl lite ställt just när hon sa det oxå, så trodde hon skojade först. Men tydligen inte.

Kanske kan man skicka ett sms ikväll? Och skriva att "jag kan inte släppa det. Jag tycker inte det var okej" eller något?

Vad tycker ni kring detta? :( kanske jag är töntig?

Jag hade blivit skogstokig..

Hon kan ju faktiskt få jätte ont i magen.. Nej usch va arg jag hade varit..
  • vår sommar
    Ladygum skrev 2014-07-29 21:39:52 följande:

Angående provsmakningar... Hur har ni tänkt göra? Walter blir 4 månader nästa vecka, så hade tänkt börja lite smått med framförallt grönsaker o rotfrukter, samt lite frukt. Så spännande!
    Vill helamma till 6 mån så tänker vara väldigt försiktig. Vill ju inte att det konkurrerar ut amningen helt.

Jag helammar också och vill göra det till 6 månader också. Men har läst nånstans att om man helammar så ska man instruera gluten när de är 4-6 månader för att minimera risken att de ska bli allergisk mot gluten. Har för mig att jag läste det i den gröna boken. Så tänkte att Alfred ska få börja provsmaka gröt när han blivit 4 månader och kanske nån tesked puré per dag.
  • vår sommar

Vi har ett problem här hemma.. Alfred sover jätte bra på nätterna. Från 5-7 timmar första sovpasset sen amma och somna om igen.. Men han har börjat lagt sig på sidan nu på nätterna och i början så gick det bara att lägga tillbaka honom på rygg igen utan att han vakna..

Men nu blir han arg och lägger sig på sidan igen och så lägger jag rätt han och så vänder han sig.. En evig kamp verkligen. Kan få hålla på så bra länge. Ibland funkar det och ibland så vaknar han till ordentliga och då vill han inte sova i sin säng längre..

Hur ska jag göra? Kan jag låta han sova på sidan tro? Nån mer med samma problem eller med nått smart knep, vill ju att han ska sova på rygg eftersom man är ju livrädd för psd

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet