• LyCKa55

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag måste fråga er andra om en sak.

Nu i veckan har jag haft ont i livmodern och äggstockarna i princip varje dag. Har det fortfarande.

Jag var och är fortfarande orolig för att jag skulle ha fått typ livmoderinflammation eller nån infektion.

Jag ringde barnmorskemottagningen i torsdags då jag redan haft ont i 4-5dagar. De sa att det mest troligen va ägglossning då det gått 2-2,5vecka från mens o att det känns mer nu efter man fått barn. Men i typ 8dagar?!

Nån annan som upplevt nåt liknande?

• LyCKa55
    garin skrev 2014-07-20 22:42:13 följande:

En infektion eller inflammation i livmodern går inte precis obemärkt förbi, du borde då fått hög feber tror jag. Det borde inte komma såhär långt efter förlossningen heller.

Men å andra sidan kan man ju få infektioner av andra orsaker också. Och du känner din kropp bäst. Hurpass ont gör det?

Själv har jag igår och idag känt en form av smärta i magen som jag aldrig haft innan, men inte direkt mens eller äl-smärta utan högre upp. Känns som nervsmärta och sticker/pulserar några gånger och sen inget mer. Kommer då och då utan att jag gjort nåt särskilt..

Nej jag trodde ju inte heller att man kan missta sig på det men så läste jag en tråd om just inflammation i livmodern och tjejer som inte alls haft speciellt ont utan bara lite molande värk. Därför blir ja lite orolig över det. Har ju haft det så länge nu.

Vaknade nu igen med typ "mensvärk".

Ska bli uppringd efter 10 så får vi se vad de säger. Tycker de kunde kolla att det inte är nåt iaf. Är allt okej så är det ju lättare att gå runt o ha ont.

Misspethunia: Det gör inte jätteont utan är en molande värk som kommer o går i styrka. Sen känns magen uppblåst nertill.
  • LyCKa55
    Dixiechick skrev 2014-07-21 07:12:47 följande:

Finns det nån som inte ammar som inte fått tillbaka mensen ännu? Jag slutade pumpa tuttarna för över en månad sen och har inte sett till nån ännu..

Jag ammar och har fått tillbaka mensen men ja vet de som inte fått tillbaka den efter 6 månader. Så det är nog inte ovanligt att det dröjer. Förstår dock om man blir lite orolig när alla andra verkar ha fått det. Man vill ju liksom veta att allt är som det ska ifall man vill ha fler barn osv.

Håller med misspethunia, ring o kolla om du är orolig. Så känner ja med mina besvär. Jag ringer hellre o frågar en gång för mycket.
  • LyCKa55

Jag måste säga att min lust fortfarande ganska hög, dock är det för mig precis som för de flesta här att jag får ont. Det gör mest ont i början och ger sig efter en liten stund. Beror nog på att man är torrare. Vi använder glidmedel men det verkar inte alltid räcka.

Jag kör på fast det stramar o svider lite. Jag tror inte det blir bättre av att vänta utan att ärren behöver töjas ut sakta men säkert. Det va typ det BM sa vid efterkontrollen. Man blir nog bara mer nervös av att vänta. Men jag förstår er som gör det för det va inte jättekul första gången att känna hur ens underliv förändrats. Inte bara utseendemässigt.

Jag står ut med att det känns lite, det får ju inte göra skitont såklart men så länge jag tycker det är okej. För efter en stund blir det väldigt bra. Inte som innan, men bra.

• LyCKa55

Vi var ju inne på det här med svärmödrar för ett tag sen o nu sitter jag o funderar på om jag ska skicka ett sms och förklara hur jag känner o att de måste fråga oss om de ska ha Sixten och att de inte bara kan ta honom och gå undan osv. Att de måste förstå att det är vi som är hans föräldrar.

Men jag vet inte, är det okej att skicka sms om en sån sak? Jag tycker det är väldigt jobbigt att prata med henne så hon är så sjukt bestämd. Skriver ja så får ja ju möjlighet att förklara ordentligt hur jag känner. Sen kommer hon säkert att ringa upp mig om det men då har jag ju sagt det jag vill ha sagt.

• LyCKa55
    Bumblebee92 skrev 2014-07-24 21:49:29 följande:

Tycker absolut det är okej. Jag skulle göra likadant. Hatar att "konfrontera" människor öga mot öga. Och som du säger, i ett sms kan man få med allt man tänkt säga, utan att typ glömma någon bit bara för att man blir avbruten för att den andra personen ska säga något. Sen kan du ju i sms förklara varför du skickar sms :)

Nu har sambon sagt att han ska prata med henne om det nästa gång de pratar. Gör han inte det så ska jag skriva till henne. Vill få det ur världen så det känns bättre när vi ses nästa gång.
  • LyCKa55
    Bumblebee92 skrev 2014-07-25 12:28:10 följande:

Håller tummarna och hoppas det löser sig utan massa gorm :)

Tack:) Vi får hoppas det!
  • LyCKa55
    Fidelisen skrev 2014-07-26 10:41:12 följande:

Min lilla gobit verkligen avskyr att åka bil. Det kan funka en liten sträcka om hon blir konstant underhållen, men sällan mer än så.

Idag åker vi till Stockholm. Ska bli intressant. Har mindre än de timme kvar och hon sover, så jag hoppas hoppas vi slipper panikskrik.

Vad gör ni andra en varm dag som denna då?

Hoppas det gick bra med resten av resan! Jobbigt när det är sådär. Min Sixten gillar att åka bil, antingen somnar han med en gång eller så sitter han bara o tittar nyfiket på oss eller nåt annat. Tack o lov!

Nu är det ju dagen efter du frågade men, vi har hållt oss inne i lägenheten, är alldeles för varmt för bebisar ute. Och idag har vi storstädat hela lägenheten när det kom lite regn o blev något "svalare". Usch va jag avskyr den här hettan!
  • LyCKa55

Den här frågan ligger egentligen en bit fram i tiden,för de flesta av oss mest troligen, men har ni börjat fundera på syskon redan? Jag vet inte varför men jag är redan inne på de tankarna o vill börja planera. Egentligen är det ju inte jättelång tid frammåt man bör börja om man vill ha 2-3år mellan barnen. Jag vill gärna ha dem relativt tätt. Men så ska ju situationen i övrigt klaffa med. Vi måste få ordning på vart vi ska jobba o bo. Vi bor i en stad där vi inte trivs och har jobb som är krångliga att byta o hitta nya så vi funderar o inväntar att de söker efter vårt yrke(vi har samma) på rätt ställe. Så därför får det väl dröja tills situationen är mer i ordning innan vi försöker igen. Men man kan ju drömma:)

• LyCKa55
    vår sommar skrev 2014-07-28 12:55:41 följande:

Haha.. Försökte skämta med sambon igår. Blinka i ögat och sa du älskling, ska vi gå och göra ett syskon till Alfred?

Då sa han att nej nu väntar vi tills han är 6 månader!

Jag blev helt ställd, jag själv har planerat att vi ska vänta tills han är runt 1 1/2 iallafall men tydligen har han börjat planera tätare.. Hehe

Haha vad kul!:) Ja det kanske blir tätt då? Min sambo vill vänta 2år typ innan vi försöker igen. Vi får se. Jag övertalade honom förra gången och han älskar att vara pappa så;)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet