Eveluskan skrev 2014-06-25 21:55:38 följande:
Nemas problemas
det är så sjukt vanligt med diverse analproblem efter förlossning så man borde prata mer om det. Personligen så är jag sjukt missnöjd med allt som kallas eftervård för min del. Bebis kollas stup i kvarten och super noga (vilket självklart är bra) men en själv får ta baksätet och får vänta men eftervård..och sen får man ändå bara höra att allt är normalt. Suck.
Ja man har fått höra detta om bristande eftervård för mödrar förut och det var en av anledningarna till att jag ville ha snitt. :( Bebisen kollas upp stup i ett ja men mödrarna skiter man i.. (nästan..)
Min kropp har tagit mycket stryk ändå, alltså mage osv. så jag är ändå glad att jag har ett intakt underliv för jag mår redan dåligt över alla extrakilon som sitter kvar, förändrade bröst mm. Jag som älskat mina bröst innan och har alltid haft en platt mage, men graviditeten tog väldigt hårt på min kropp utseendemässigt iaf. Fick en del bristningar på magen de sista 2 veckorna under graviditeten och nu i efterhand är magen och brösten hängiga samt ligger på en 15 kg + fortfarande. Får även lite ont i bäckenområdet typ högt upp insida lår, när jag gått en riktigt lång promenad.