Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Haha förresten, imorse vaknade jag av att det sprutade ut mjölk ur mina bröst. Haha. Så himla sjukt. Jag kunde inte sluta titta på det heller var helt paralyserad haha min sambo fick tillsist säga "haha men sara, vaffan gå bort till handduken!" Innan jag fattade att jag bara satt och glodde haha.. jisses.

• kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-05-18 18:54:44 följande:
    Jag känner oxå sådär att han spenderar lite tid med joline. Han jobbar mån-fre 7-16. Är hemma kanske 16.30. Då gör vi middag om det inte är klart. Sen vill han gärna träna sen kanske spela gitarr eller har något annat planerat. En gång i veckan, oftast söndagar, åker han iväg en timme bort och spelar med sitt band. Då åker han vid 15-16 tiden. Och är hemma vid 22-23. Så ibland kan jag tycka oxå att han har henne förlite, jämför med att vi mammor som sagt har hela nätterna, sen mesta tiden på dagen oftast. Sen har han börjat att ha "skit" i öronen HELA tiden!!! Alltså alltid prata i telefon, lyssna på musik med hörlurar eller så sitter han med hörlurar på när han spelar gitarr. Extremt jobbigt när man kanske vill prata lite med han efter att han varit borta en hel dag på jobbet! "/ Nä, han är som sagt väldigt bra med henne! Men vissa saker stör man sig på helt enkelt, och önskar att dem hade lite mer förstående för en själv. Fick föresten höra idag att Jans ex var "jävligt bra på att knulla". Haha. Vi skämtade lite om ex och sådär. Men den där meningen hade jag kunna levt utan. Det var lite över gränsen för vad man säger om sona ex till sin nuvarande flickvän ;) haha.

Hahaha. Alltså min sambo skulle ALDRIG komma undan med att säga en sån sak. Jag hade nog inte blivit typ asarg eller så men hade nog gett tillbaka genom att prata om hur fantaaastiska alla mina ex var på diverse ställningar i sängen. ;) och inte slutat när han förstod piken heller. Haha.
  • kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-05-18 22:00:27 följande:
    Haha ja nä vi var lite skämtsamma med vara dra och kan prata lite sådär, blev inte direkt arg, men ja, kanske inte säga en sån sak ;) sa ju dock åt han att det inte var okej att säga så! Brukar oxå ta till med "elaka" saker ibland, bara för att ge igen HAHA. Men min Karl kan säga en del klumpiga saker tyvärr ;p men jag ger igen som sagt ;)

Klumpig är nog min karls mellannamn. Som när jag var gravid och hade sminkat mig för första gången på veeeckor då jag var konstant trött. "Åh det är mycket trevligare att se dig med lite smink!" Han menade ju att det var kul att jag var tillräckligt pigg för att orka göra något haha.
  • kerstinsmide

Glöm inte att ha lite tid för varandra också flickor! Det märkte jag var så himla viktigt. Kunde gå och störa mig på sambon för att han inte gjirde tillräckligt (när han faktiskt gör lite ändå) ända tills vi bestämde oss för att första sovpasset för bebisen på kvällarna är till för bara oss. Inga tv-spel eller kompisar osv. Bara oss. Så då har vi typ 2-3 h kramar och pussar med någon film. Sen är det dags för en matning och soveri för mig och donnan. Efter det så släppte mycket av mina aggressioner mot honom. Jag var kanske avundsjuk helt enkelt. Haha. Ville också ha kramar. Som bebis Fick. ;)

• kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-05-19 16:57:54 följande:
    Var på BVC idag, Sixten är nu 56cm lång och väger hela 4240gram! Han hade gått upp 250gram på en vecka! Känns rätt mycket tycker jag(inte för att det kan bli för mycket men ändå)? Men sköterskan va supernöjd så det är ju jättebra

Haha sen du skrev det i denna tråden så ar jag kommit på att jag inte heller känner mig kissnödig som förut. :P nu går jag på toaletten typ när jag kämner att blåsan typ stramar? Kissar alltid forsar. Haha
  • kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-05-19 20:18:09 följande:
    Det va inte jag som skrev. Tror du citerade fel;)

Haha. Såg det sen! Knas med mobil
  • kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-05-19 18:57:15 följande:
    Kerstinsmide: exakt så känns det för mig också, att det liksom stramar el spänner. Men kissnödigkänslan lyser med sin frånvaro!

Haha var ju dig jag skulle citera ;)
  • kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-05-20 08:11:05 följande:
    Inatt vid ca 3:45 vaknade jag till o kollade som vanligt till Olivia. Brukar peta på henne för att se att hon andas, men inatt var hon helt livlös. Flög upp o började skaka hårt i henne i den lilla sängen vi har till henne som står bredvid mig, och ropade samtidigt på sambon som även han flög upp. Efter några sek märkte jag att hon rörde på sig och andades, hon bara fortsatte sova helt oberört. Vi var helt i chock. Kan de sova så djupt el hade hon slutat andas? Efter det fick hon mat o sen sov hon mellan oss o jag hade en hand på henne hela tiden så jag kände att hon andades. Pratat med syrran nu på morgonen och hon berättade att det hänt hennes ena son också, och på BVC sa de att de små kan sova som i dvala och att det var det som hände. Sjukt otäckt oavsett.

Haha så galet. Så hade jag det inatt också! Lillskruttan har feber så har varit helt nojig. Så sov hon så djupt och andades så lugnt att jag inte märkte att hon andades. Fick panik! Petade in ett finger i munnen så att jag märkte att hon började snutta hah.. sen så hade jag en kinkig och febrig tjej i någon timme. Men hon levde ju iaf! ;)
  • kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-05-20 03:13:24 följande:
    Inatt känner jag mig helt på bristningsgränsen... Ungen vägrar sova eller hon sover men så fort jag lägger ner henne och ska sova själv så börjar hon leva om och ska snutta på mig (vilket jag avskyr men hon vägrar ju ta napp)... Sen somnar hon till och så börjar det om - hon verkar dessutom inte ha magknip heller utan är bara allmänt missnöjd och vill att jag ska sitta och vagga henne i olika ställningar och fine det jade jag ju kunnat göra om det inte vore för att jag är rädd att somna själv med henne i famnen och tappa henne. Har varit såhär under nätterna en längre tid nu, på dagarna sover hon som en ängel och en bomb skulle kunna gå av bredvid henne utan att hon skulle vakna men nätterna är ett helvete och jag kan knappt andas så är hon vaken och jag får ångest när det närmar sig natten. Men saken är den att jag inte kan sova under dagarna heller för då har jag blivit så övertrött så jag är pigg. Inatt hade jag kunnat lämna ut tjorvungen i skogen eller vad som helst vara hon hade kunnat bara tyst och sova. Jag var tvungen att sätta henne i ett annat rum och stänga dörren så jag fick äta något i lugn och ro. Nu sitter jag här och känner mig som världens hemskaste och sämsta för de känslor man har när det är såhär med flera timmars strulande - seriöst känner jag att jag skulle kunna lämna bort henne då hon är såhär... Och sen under dagen har jag dåligt samvete för hur jag kunnat tänka så om min lilla ängel som är så lätthanterlig och sover så sött. Blä man känner sig ju knäpp och som världens ensammaste

Du är inte alls hemsk som tänker så. Jag har inte ens det inärheten av så jobbigt som du men kan känna så ibland ändå. Du har ingen som kan avlasta dig någon natt? Kanske prova med att ge ersättning innan hon ska sova eller något? Hoppas det ger med sig snart ♡
  • kerstinsmide
    vår sommar skrev 2014-05-20 10:59:08 följande:
    Alla mammor som hel ammar. Hur länge sover era bebisar? Lilleman äter mer på dagen, kanske varannan timme, och på natten var tredje timme. Och de sa på BB innan vi åkte hem att han måste äta var tredje timme, att jag ska väcka honom om han sover längre. Men nu sover han upp till 4 timmar på natten. Tror ni att jag måste väcka honom? Han är 4 veckor nu och är en stor kille på 4975g och 58,5 lång.

Så har Liv varit från början. Hon gade säkert kunnat sova hela natten men jag väcker henne med typ 4 h mellanrum (22, 02, 06 typ) och hon väger 4700 och är 57cm och ökar i vikt med typ 400g i veckan. Så det verkar gå bra för oss iaf.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet