Inlägg från: peegasus |Visa alla inlägg
  • peegasus

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

CNorberg skrev 2014-08-15 08:24:34 följande:

Full rulle med planering av dop här också, den 30e augusti är det dags så bara två veckor kvar nu! Har skickat efter lite dukningsgrejor (som ballonger, sugrör, pompoms osv.) från ebay då vi ska ha mintgrönt och prickigt och inte klassiskt ljusblått. Kommer ha dopet klockan 11 och efteråt blir det smörgåstårta, kaffe och kakor!

På tal om varför man väljer att döpa så var det en självklarhet för oss båda. Min man tycker att det är en fin tradition och jag har haft många fantastiska minnen som aktiv i svenska kyrkans unga så både att gifta sig i kyrkan och döpa ligger nära hjärtat. :)  Men självklart kommer lillen att få gå ur om han skulle vilja!

Såg att nån hade frågat om klädsel. Jag kommer ha en prickig klänning som "matchar" temat!  Blir lite vintage/rockabilly stuk!

Hoppas allting rullar på för er alla fina mammor och trevlig helg!

Har du något tips på vad man kan söka på på Ebay? :) Vi ska ha namnfika för Saga i September och vill inte gärna ha de vanliga färgerna eller sakerna som finns i svenska butiker.
  • peegasus

Jag är så jäääävla trött på dessa kräkningar! Saga kräks hela jävla tiden, och mycket! Då äter hon såklart oftare = mer kräkningar. Mår sjukt dåligt över allt kräk, alla kräkhanddukar överallt. Om jag har kläder på henne måste jag byta minst 3 ggr per dag. ALLT LUKTAR KRÄK. JAG ORKAR INTE!!!

BVC är ju inte ett dugg till hjälp heller. "Det ger sig oftast inom ett år" JAHA,men tack så jävla mycket för hjälpen!!

Kan man göra något för att minska kräket?

• peegasus
    kerstinsmide skrev 2014-08-18 15:17:07 följande:

Någon som fått tillbaka mensen? Och hur såg den ut isf? :P

Japp. Är inne på 2a nu efter graviditeten. Blöder som en stucken gris. Blöder igenom normaltampong på en timme typ. Brukar ha mens va 7 dagar, förra gången var den på 12 dagar. Och då har jag inte räknat med blodblandade flytningar en vecka efter.
  • peegasus

Ååh jag är så irriterad!! Hämtade precis ut ett paket med produkter från The Body Shop. De släpper nämligen en Argan-serie i slutet på Augusti. Min sambo är allergisk mot nötter och har nu förbjudit mig att använda dom. FAST han inte är allergisk mot alla nötter och han vet inte om han är allergisk mot argannötter. Han säger att han kan gå till Allergicentrum och testa det. OM jag betalar. Men borde det ändå inte ligga i hans intresse att veta vad han är allergisk mot och inte?

• peegasus

Jag vill gärna ses! Även fast jag avskyr Stockholm så är det en bra plats att ses på. Dessutom har jag släkt där.

Rent spontant känner jag dock att det skulle passa bäst till våren. Då är ungarna runt året och är (förmodligen) lättare att resa med men även för att dom då har lite utbyte av varandra.

Att boka lekland är ju helt klart en idé! Tror att många av oss kommer behöva sova kvar och det skulle kanske vara kul att boka samma hotell så att man kan umgås lite mer. Man kan kanske fixa mångrabatt? :)

Om det finns folk i/ i närheten av Karlstad/Värmland är ni välkomna hem till mig i höst/vinter. Vi flyttar till hus och kommer ha plats i överflöd så sovplatser finns det gott om ;)

• peegasus
    anglavakt skrev 2014-08-28 21:54:41 följande:

Hej finaste ni!

En liten fråga... Vad har ni för kvälls/insomningsrutiner med era barn? Vår lilla skall vi försöka få att somna i egen säng ist för i soffan på nedre våningen som hon gör nu. Vill ha alla tips på hur man nattar smidigast! Kram på er

Alltså åååh vi är så dåliga på insomningsrutiner! Det är lite olika. Oftast ligger vi tillsammans i soffan eller sängen och tittar på någon serie/film. Mest jag men Saga är väldigt intresserad av det. Då ligger vi på sidan bägge två med datorn framför oss, hon ser dock inte så mycket eftersom skärmen är väldigt uppvinklad. Ibland är hon väldigt gnällig på kvällen och inget förutom hennes självgungande stol funkar, och då får hon somna i den innan vi flyttar över henne till spjälsängen. Men ibland,som igår, var vi inte hemma vid läggdags. Då somnade hon i min famn, sedan la jag henne i vagnen och promenerade hem och la henne i sin säng.

Hon kommer få eget rum i September när vi flyttar, och tanken är att hon ska sova där. Så vi kommer nog försöka få till några rutiner då :)

• peegasus

Saga är normalt världens goaste och lugnaste unge men idag testar hon mitt tålamod. Gnäller för att hon är hungrig men vägrar äta. Bytte napp igår till den större som är från 4 månader. Den vägrar hon. Fick byta tillbaka till 2an. Men X-nappen som är STÖRRE än 3an funkar, för den får hon välling ur på nätterna.

Hon har alltid hatat att ligga på mage vilket resulterat i att hon har lite plattskalle. Idag vill hon inte ligga på något sätt utan bara sitta i mitt knä och se på datorn.

Hon går ibland med på att sitta i sin gungande stol. Men då sträcker hon ut benet på sidan så att foten tar emot ena stången = stolen gungar inte. Då blir hon grinig för att stolen inte gungar. Alltså åååh, bebisars logik. Orkar inteee!

Hon ska riva på ALLT hela jävla tiden. Jag har rivsår fan överallt och ont gör det. Hjälper inte att klippa ner naglarna heller.

Hon gnäller heeela tiden, fast inte missnöjt utan mer som prat fast det låter som gnäll. Och man kan ju bli sinnessjuk för mindre ;)

Nu hoppas jag att hon somnar snart eller att hennes far kommer hem snart och kan ta henne. Har fått sova ganska lite i natt då hon fortfarande efter 5 månader vaknar och ska ha mat på nätterna. Fast hon käkar 235 ml innan läggdags. Och senaste kvällarna/nätterna har hon fått välling istället efter tips från en i mammagruppen men det hjälpte inte heller. Hon är ointresserad av gröt/mos/puréer och verkar bara gilla frukt. Får krupp. Oså läser man i alla appar om hur de borde va när de är 5 månader, och Saga är inte alls sån. Sen i utveckligen är hon också alltså.. Nu ska jag sätta mig i ett hörn och gråta.

• peegasus

Vill bara påminna alla att gå iväg och rösta idag! Vi måste värna om vår demokrati och vårt samhälle. Rösta med hjärtat,inte med plånboken. Men framför allt, rösta för barnen!

• peegasus
    vår sommar skrev 2014-09-14 09:47:54 följande:
    Ja men är så i valet och kvalet.. Vilket parti är bäst som småbarnfamilj?

Jag avskyr Stefan löven pga att han vill få föräldradagarna låsta till varje förälder. Och då kommer vi gå back ca 15000 i månaden och tycker det är upp till varje familj att bestämma..
    Vilket som är bäst beror ju på varje situation tyvärr :( Jag kommer rösta på MP just för att jag anser att deras skolpolitik är den bästa. Högern och SD vill ha betyg från åk 4 och det är inte okej. Vallokalerna stänger ganska sent så än finns tid att läsa på lite. Men rösta på det som känns bäst i hjärtat.
  • peegasus
    elyse skrev 2014-09-14 10:05:36 följande:
    Jag röstade för två veckor sen. Jag och en massa pensionärer. Haha! :D
    Bättre egentligen eftersom man oftast slipper köerna ;D Men jag tycker det är något speciellt med att gå dit på just valdagen #knäpp
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet