Länge sedan man tog sig tiden att gå in och läsa lite här... verkar vara lite upp och ner för alla här med både sömn och mat o.s.v. Våra bebbar har ju alla nu närmat sig eller klivit över 6-månaders strecket och när man läser så verkar det ju som att nu kommer verkligen allting hända, det ska vänjas vid mat, lära sig sitta, lära sig krypa, lära sig gå, utveckla språket, bli lite mer självständig, få en period där man blir blyg eller rädd ja jag tror verkligen våra små har mycket tankar i huvudet just kring den här perioden.
Vi har i ca 1 månad haft nätter från helvetet, eller i närheten i alla fall, där vi vaknat varje timme och fått stoppa i napp och vaggat om och hela tiden hör man bara "ja det är bara att härda ut". Men det är tufft, riktigt tufft när man är där mitt i allting och bara vill sätta sig ner och gråta, skrika eller ja sova för den delen. Tycker vi mammor är riktiga superhjältar som orkar med allting och fortfarande kan se till att barnen är lyckliga och trygga. All eloge till oss!
Vi har härdat ut här hemma och försökt hjälpas åt massor och i går natt och inatt sov plutt som "vanligt igen" 5-6h i sträck + 2-3h. Så skönt, så värt allt slit när man ser att det vänder, får hoppas på fler nätter nu!
Vet inte om det kan ha inverkan men vi började med mjölkfri gröt och välling för några dagar sedan, blir till att testa tillbaka till vanlig igen sedan om sömnen fortsätter att var bra för att se.
Nog om mig, för mig. Må gott alla superhjältemammor, ni är bäst!