Inlägg från: peegasus |Visa alla inlägg
  • peegasus

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

mythos skrev 2014-07-10 19:03:57 följande:
    Hur ofta äter hon ungefär ?

min tjej har också ätit 165 ml med minst 4 timmar imellan bortsett från på natten för då äter hon inte alls.
    Men nu helt plötsligt från den ena dagen till den andra (typ) så äter hon ca 200 ml var tredje timme :O  Blir lika förvånad varenda gång hon sörplar i sig allting (endast under dagtid fortfarande men ändå Tyst

Ja men det ska synas att dom äter & mår bra dom små liven Solig

Jävla skitmens! Jag hade avslag i va 8 veckor, sista veckorna var det mer som väldigt bruna flytningar dock, men ändå. Så sjukt vidrigt med denna jävla flod! Blöder igenom en supertampong och troskydd på drygt 2 timmar. Om jag ska ut måste jag planera vart jag ska gå så att det finns en toa i närheten så att man kan byta tampong. Inatt kommer jag behöva ställa klockan... kul!

Det är lite olika hur ofta hon äter, men har det gått 3-4 timmar kan hon käka 180 ml.  Äter hon varannan timme är det ung 165 ml. Hon vaknar var 3-4e timme på natten också och vill ha mat. Första matningen äter hon 165 men ska prova öka det till 180 och se om hon sover längre. Hon sover i 3-4 timmars intervaller och har gjort sedan hon föddes. Men tror hon störs lite av mig, vi samsover nämligen. Sambon och jag kom överens om att vi ska börja försöka ha henne i sin säng när hon blir tre månader. Alltså på tisdag. Ångest ;)

• peegasus

I början störde jag mig lite på saker som svärmor gjorde, men överlag så är hon fantastisk! Hon AVGUDAR Saga och har henne gärna flera timmar när hon är här. Dom bor 8 mil ifrån oss så vi ses ganska ofta. Vi brukar vara hos dom över en helg, och då vill svärmor gärna ha Saga på natten. Inte oss emot ;)

Hon köpte tom en Emmaljunga-vagn för att Saga ska ha en hemma hos henne så att vi slipper dra med vår. Och den vagnen var dyrare än vår vagn,haha!

Jag har bättre kontakt med min svärmor än med min mor. Hon bryr sig inte ett dugg om mig, Saga eller min syster. Under graviditeten var hon jätteglad. Samma dag som Saga föddes fick hon åka in till sjukhus (återkommande bakterier) och fick stanna där i 6 veckor. Hon träffade Saga när hon var 4 veckor gammal och det är enda gången. För när mamma ligger på sjukhus så ringer hon JÄMT och vill ha kontakt med en. Men såfort hon kommer hem så bryr hon sig bara om sig själv och sin man. Som förövrigt misshandlar henne och har gjort i 12 år. Jag har pratat med henne i telefon 2 ggr sedan slutet på maj. För en månad sedan ringde jag och pratade lite. Då lovade hon att hon skulle bli bättre på att höra av sig. En månad senare och jag har inte hört ett knyst. Hon förstörde både min och min systers barndom men nu har hon lixom chansen att försöka gottgöra det genom att bygga en relation med Saga. Vill ringa och be henne dra åt helvete! För min del gör det inget om hon ligger ihjälknarkad någonstans.

Sorry för lite off topic men behöver få ur mig vissa saker, men folk i min närhet blir gärna lite illa till mods när jag pratar om min mamma...

• peegasus

Nej, fy. Här blir det inga syskon på minst 4 år har vi kommit fram till. Vill lägga all min tid på Saga när hon är såpass liten, man får aldrig tillbaka den tiden. Dessutom hatar jag verkligen att vara gravid, det är inget för mig. Därför vill jag gärna vänta några år då både kropp och psyke tog stryk av det. Boendesituationen kommer inte vara några problem då vi precis har köpt ett hus med 13 rum ;)

• peegasus
    mythos skrev 2014-08-01 15:13:18 följande:

Hallådär. Hoppas ni & era små mår toppen bra :)

Är in & läser varje dag på mobilen men kan inte logga in från den så det blir sällan jag skriver pga att jag måste släpa fram datorn.

Alltså, jag har läst lite här i tråden & sen på lite andra ställen om utvecklingen för barn i 3-4 månders ålder & jag lär säga att det känns som om min lilla tjej ligger efter lite (hon är född 5 veckor förtidigt, vet inte om det kan ha någon betydelse). Hon absolut avskyr att ligga på mage så det har jag inte tvingat henne göra så mycket, & därmed att rulla över från mage till rygg eller tvärtom finns inte på världskartan, hon ligger lugnt där man lägger henne & sen är det inte så mycket mer med det. Hon har börjat ta tag i sina kläder & stoppa dom i munnen & suger mycket på sina händer, men hon greppar ju inte saker man ger henne mer än att hon tar det & släpper det typ.
    Och hon är inte ett dugg intresserad av att ligga i babygymmet, grinar inte men tycker inte att det är nåt kul heller,utan hon är mest glad/nöjd om hon ligger i vagnen & kikar på oss eller när man håller henne så att hon får "stå upp" eller så sitter hon gärna bara med i knät & kikar.

Hon är världens gladaste & lugnaste bebis, men sover säkert 19 timmar per dygn i snitt så hon är ju inte så mycket vakentid att  "träna" på grejer.

Låter det onormalt tycker ni ?

Att hon är född för tidigt spelar absolut in, dessa "utvecklingssprång" vid vissa månader räknas från BF :) Så det kommer ska du se :D

En väns son är född 6 veckor för tidigt, BVC sa att när det var 8 veckor sedan han föddes så var han som 4 veckor, om du förstår vad jag menar. Det är inget konstigt alls så det kommer när det kommer :D

• peegasus

Hade mössa på Saga första dagarna efter BB, men annars har hon varit mösslös. Förutom solhatt när hon varit i solen såklart. Hon gillar inte mössor!

Hon är också en sån där som blir extremt varm och ligger gärna och sover på balkongen i bara blöja eller i sin säng utan täcke med öppet fönster. I förrgår natt kändes hon dock väldigt kall så hon fick sova i pyjamas inatt :)

Ang torra slemhinnor. Har ni provat smörja med ren aloe vera? Det fungerar för mig och är naturligt. Om ni köper på Apotek eller hälsokost dvs. Ingen utblandad skit :)

Här hemma kommer det dröja minst 4 år innan vi skaffar ett syskon. Hatar att vara gravid! Vi har inte riktigt kommit igång med sexlivet än, har haft det några gånger och det fungerar bra (snittades) men lusten är inte riktigt som den brukar än. Men ska förmodligen sätta in en P-stav igen. Så lätt att glömma bort alla piller och skit. Vill inte ha spiral heller.

• peegasus
    kerstinsmide skrev 2014-08-11 19:54:39 följande:

Ni som blev snittade, har ni haft ont runt snittet nu så här npgra månader efter?

Jag kan få ont ibland om jag reser mig upp konstigt, typ suttit på huk eller reser mig upp för fort från liggande ställning. Men överlag så känner jag inget alls :D
  • peegasus
    kerstinsmide skrev 2014-08-11 20:17:48 följande:
    Jag är typ ganska öm hela tiden. Vet inte om det beror på att nerverna börjar växa på plats igen eller om det är något annat. Är lite rädd att få bråck. ;/ pallar liksom inte bli opererad. ^^
    Bråck tror jag inte du kommer få såpass långt efter förlossningen, det mesta är ju typ helt läkt nu. Jag är öm på huden runt om snittet, och vissa ställen (typ pyttesmå fläckar bara) har jag ingen känsel. Men det börjar komma tillbaka mer och mer så jag är ganska säker på att det är nerverna som hittar tillbaka till varandra :) Men om du är orolig så är det klart att du ska ta upp det med BVC eller BM :D
  • peegasus

Michaelaochgrodan heter jag på Insta. Den är privat då jag vill hålla koll på vilka som följer :D Skriv gärna här om ni ansökt så att jag vet vilka ni är ;)

• peegasus

Saga är också kräkbarn, och har varit sedan dag 1. Allt luktar kräk här hemma, haha!

Men har hört att vissa barn börjar kräkas "plötsligt" när det är tänder på G. Vet dock inte om det stämmer :)

• peegasus

Varken jag eller sambon är för dop. Att döpa någon gör man för att skriva in dom i den kristna tron och att lova att man ska uppfostra barnet med kristna värderingar. Och ingen jag känner som döpt sina barn är kristna. Dom gör det bara för att. Och för att få presenter. Saga kommer få välja sin egen religion/tro,det är inget jag kommer tvinga på henne. Jag är själv döpt och tycker inte att det var okej att min mamma gjorde det. Nu har jag gått ur kyrkan dock.

Istället för dop ska vi ha lite fika och sånt hemma när vi flyttat i september. Så får dom som vill fira att Saga har kommit :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet