LyCKa55 skrev 2014-07-17 12:58:36 följande:
Halloj! Man märker att det är semestertider. Inte så många aktiva. Och sen att man har sina att att ta hand om såklart.
Jag måste få beklaga mig lite och jag kände att det kanske finns andra här som upplevt samma.
Vi är just nu hos svärföräldrarna, ska åka hem imorgon(tack och lov!). Vi har varit här nu i en vecka och jag är såå trött på min svärmor! Hon säger "Farmor tar Sixten och går ut och går" och "Mamma får mata dig lite nu så kan farmor ha dig igen sen" osv. Typ som att det är hon som bestämmer över min son och att jag bara är nån tankstation för mat då och då. Om hon hade ställt frågan typ "Går det bra att jag går ut och går.med honom en stund?" eller nåt liknande hade det varit mer okej för då kan ja säga nej, men när hon säger som hon gör så vågar ja inte riktigt säga ifrån. Men jag blir bara SÅ irriterad och arg på henne.
Jag låter henne hålla på så därför att ja inte orkar tjafsa. Vi bor över 30mil bort så de lär inte träffa honom så ofta. Då kan ja stå ut med det. Men det är jobbigt. Vi får se hur det blir när han blir äldre. Jag kommer ju säga ifrån om det blir för mycket o jag inte tycker det är okej men det är inte lätt. Kvinnan är ju så sjukt envis och bestämd med o tror att hon har rätt i allt och vet bättre än alla andra, så man orkar inte ta den diskussionen i onödan
Nån som känner igen sig?
Jag har också svårt för min svärmor, tyvärr! Jag håller dock god min för min sambo och vår sons skull. Senast hon var här sa hon att hon var arg för att det gått en månad sedan hon träffade sitt barnbarn (Min sambo har inte haft så bra kontakt med sina föräldrar ens innan vår son kom).
Sedan säger hon "förstår inte mamma det eller" till Walter. Till mig: Han kanske behöver byta blöja? Jag: ja, det kanske det är som bekymrar honom. Då säger hon det förstnämnda till Walter. Känns lite nedvärderande.
30 mil bort känns lyx! Vi bor i samma stad som svärmor. Finns tusen andra saker som irriterar mig... Haha! Jag bör tillägga att jag är en väldigt tålmodig person som sällan dömer andra allt för hårt. Mest irriterande är att hon oftast spelar martyr och uttrycker sig negativt om det mesta! Men jag inser ju att allt grundar sig i extremt dålig både självkänsla och självförtroende. Så tråkigt bara! Vi får gnälla av oss här tack och lov!!!