Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Åh, Tussie vilken kämpe du varit - under de första två
veckorna tänkte jag ofta att det här hade inte gått själv. Sambon var borta två kvällar och det var jättejobbigt även om jag har en rätt snäll bebis. Nu när vi har börjat få in rutinerna så funkar det bättre med att sambon både jobbar och är borta på kvällar/nätter. Men man får ju prioritera vad man ska göra och ha lite ungefärliga hålltider på allt.
Dixiechick - vi har en kronan city med mjuklift och än så länge är jag helnöjd. Jag har dock inte hunnit använda den mer än några hundpromenader, men den tar sig fram bra både på asfalt och på stigar med rötter och stenar. Tack vare att det är hjul med luft så verkar det vara en behaglig färd för bebisen trots alla gupp. Den är även försedd med (låsbara) svängbara hjul fram så den är smidig även i trånga utrymmen. Mjukliften är lätt att lyfta ur och enda nackdelen med den är att den är ganska smal. Justerbart handtag och smidig varukorg (även om jag inte har testat den speciellt mycket). Smidig att fälla ihop och eftersom det är en city så är den liten. Egentligen skulle vi köpt en duo/s men då var det slut i lager så det blev en city och jag är nöjd med det.