Inlägg från: Gullvivan |Visa alla inlägg
  • Gullvivan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Bumblebee92 skrev 2014-05-28 19:45:44 följande:

Att barn spyr är ju normalt. Men känns som jag är ensam som har en unge som spyr som en fontän BOKSTAVLIGEN! Alltså de är inga små spyor som funkar att torka med en liten handduk. Utan de är redigt mycket som kommer. Och hon lägger typ en om dagen, ibland kanske två. Får bädda rent sängen helatiden. Spyr hon på täcket går det igenom ALLT ända ner till madrassen. Här om dagen kräkte hon ner en kudde, fick ta hela kudden och typ hälla av allt i handfatet! "/ det är typ en hel flaska som kommer upp känns de som. Tvättmaskinen går varm.

Någon mer som har samma "problem"? ;(

Min dotter kräks också väldigt ofta och ibland väldigt mycket.. Känns som jag konstant har nerspydda kläder. När jag frågar runt bland vänner så är det inte många vars barn spyr mycket men BVC säger att det är väldigt olika och inget konstigt..:) Har turen att ha en lättsam dotter i övrigt så jag får väl ta att jag måste byta kläder på henne och mig själv ofta :D När jag var på BVC idag visade bm hur mycket spya det ungefär kommer upp (om det är en sån spya som vi uppfattar som mycket) och det var bara 20 ml så mycket stannar kvar i magen :D
  • Gullvivan
    Bumblebee92 skrev 2014-05-28 22:37:00 följande:
    Då är jag inte helt ensam iaf ;) oj bara 20?? Känns fan som 50. MINST. Måste nästan fylla en flaska med 20ml så man får en uppfattning av hur mycket de är! Haha. Jag rapar henne aldrig numer över axeln, så vi själva blir sällan nedspydda. Men sängen! Haha. Matar henne oftast i sängen av någon anledning. Där emot får man ju byta på henne en tre gånger om dagen ibland ;) ...men som sagt, har oxå en snäll bebis, så man får se det positiva. Dessutom hinner man ju då kanske använda alla kläder man har i stl 50/56.
    Haha, jag tänker också att nu får vi iallafall använda alla fina kläder i storlek 50/56 när hon kräks så mycket:) Så länge kidsen går upp i vikt så är allt lugnt, även om vi tycker att det kommer upp mycket igen (för det tycker jag med:)).. Blir din tjej hungrig snabbt efteråt hon kräkts mycket? Skiter min samtidigt som hon spyr så tycker jag att hon typ måste äta igen fast hon nyligen gjort det..:) haha, vilka samtalsämnen man har nu för tiden men det är för underbart :D
  • Gullvivan

Jag måste också säga att det är så fantastiskt att följa denna grupp! Det är så otroligt skönt att kunna gå in här och få höra andras erfarenhet av frågor som snurrar i huvudet. Det är till och med så att sambon numera brukar fråga vad brudarna i tråden säger om jag har någon fundering kring dottern.. :)

• Gullvivan
    vår sommar skrev 2014-06-05 13:40:59 följande:

Måste dela med mej om vad jag har varit med om idag.

För 8år sen va jag med om en allvarlig bilolycka där ett rattfyllo körde på mej och mina 2 bästa vänners bil.

Vi var bara två som klarade oss. Min bästa vän dog omedelbart och det va också det första jag såg när jag vaknade upp innan ambulansen kom.

Jag bröt benen på 3 ställen, käken på 3 ställen, en spricka i ryggen och så la mina lungor ihop så låg i respirator medvetslös i över en vecka. Under den veckan fyllde jag även 18år.

Det har satt sina spår och jag är än idag inte helt återställd varken psykiskt eller fysiskt.

Men idag så var jag på massage, och när vi va klara så frågade massören:

- får jag ställa en personlig fråga?

- ja visst svara jag

- va det någon som dog i olyckan du va med i?

- ja det va det.

- ja det här låter säkert konstigt, men jag kan känna av dem på andra sidan och du har en tjej som står bredvid dej hela tiden.Hon vill bara säga att hon är här hos dej och att jag fått det här barnet för att jag måste våga öppna mitt hjärta igen.

Hon sa också att det är när jag drömmer om henne som hon försöker kommunicera med mig. Och jag drömmer ofta om henne.

Jag vill verkligen tro att det finns en andevärlden.

Känns så skönt att veta att jag och min familj har en skyddande ängel över oss.

Tråkigt att höra om olyckan men vad underbart fint att höra det din massör sa<3

Jag tror helt klart på att din vän är vid din sida!
  • Gullvivan
    kerstinsmide skrev 2014-06-09 10:15:54 följande:

Haha. Vaaaarje gång jag ska ha liye egentid och lämnar över en nyäten tjej till pappa så börjar hon tokskrika och ska ha mer mat iaf . Är inne i en riktigt mammig fas nu. :P

Skönt att höra att det är fler som har det så:)
  • Gullvivan

Vi hade bf den 24:de men lilltjejen kom den 19:de.. När jag räknade ut efter senaste mens var det den 19:de som gällde så egentligen vet jag inte om hon kom förtidigt :D

• Gullvivan

Vår sommar; tycker inte alls att du överreagerar!! Jag skulle bli jättebesviken om min sambo gjorde så, mest för att han inte visade något intresse för sin dotter. Min sambo ställer upp väldigt mycket, är underbar på alla sätt och vis och tar hand om dottern men många gånger känner jag att jag ändå drar ett så förbaskat mycket större lass.. Han kan (utan att tänka på det tror jag) väldigt lätt bara sätta sig vid datorn flera timmar och så sitter jag där med dottern och pratar eller nått.. Även om hon inte är jobbig så blir det ingen tid för mig själv. Jag är så trött så jag orkar inte ens ta upp det med honom :) Vi gör ett jäkla jättejobb vi brudar!!

• Gullvivan

Vår sommar: skönt att ni pratat ut:)

Garin: bra tankar, håller fullständigt med.. Även om jag älskar denna tid som är nu med lilltjejen ser jag fram emot den dagen hon inte ammar längre, då behöver hon inte mig lika mycket som nu :D

• Gullvivan

Jag följer er gärna allihopa på insta.. :) Helena heter jag!

Min dotter är också ett kräkbarn, nuförtiden varierar det väldigt från dag till dag hur mycket hon kräks. Ibland går det flera dagar utan att hon kräks och sen kommer det några dagar som hon kräks mycket. Men jag säger som någon annan här sa, så länge dom äter, går upp i vikt och mår bra i övrigt så är det nog ingen fara alls!

• Gullvivan
    kerstinsmide skrev 2014-08-18 15:17:07 följande:

Någon som fått tillbaka mensen? Och hur såg den ut isf? :P

Jag fick tillbaka den för två veckor sedan.. Lite mer än jag brukar ha men ingen mensvärk alls och färre antal dagar än innan graviditeten:) Så får det gärna fortsätta vara;)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet