Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Men va händer om de inte somnar själva egentligen? Blir de kriminella eller bli mobbare eller.

Köper absolut att rutiner är bra men jag ser verkligen inte hur mitt barn kan må bättre genom att skrika sig blå och somna med kudden full med tårar.. Min mammakänsla säger nej till det!

Men det måste ju finnas nått annat beprövat sätt?

• vår sommar

Våra dagar brukar se ut såhär:

Frukost: gröt på 1 1/2 dl vatten, en 1/2 smörgås och lite kokt ägg.

Sen är det vila och lite mys amning ( den här chefen här hemma vill INTE somna utan en amningsstund på förmiddagen och kvällen)

Lunch: 1/2 burk mat ibland en hel men oftast tröttnar han fort, han vill oftast ha typ potatisbitar, pasta eller ris som han kan sitta och äta själv medans jag smyger in en sked mat då och då.

Sen är det sovtur i vagnen och rastning av mamma

Middag: 1/2 burk mat och lite banan efter.

Kvällsmat: gröt på 1 1/2 dl vatten och en smörgås.

Sen ska det ammas det sista innan natten sen sover han typ mellan 21 tiden - 07.30.

Vi hoppar också över mellanmålen för annars är det lönlöst att få i han nån mat. Det kan va om det kommer nån på kaffe så kan han få ett rån eller lite frukt ifall han vill sitta med när vi fikar men annars verkar han inte vilja ha mer än så.

Han är också väldigt kräsen med mat men tror nog han får i sig det han behöver.

• vår sommar

Hej mina fina mammor. Tänkte kolla med er vad ni använder för bärselar.

Jag har en bb nu som jag ordagrant avskyr. Min rygg går av snart. Så har klickat hem en ergobaby 360.

Men råkade göra det först och berätta för sambon sen. Hehe typiskt hehe.

Han blev långt ifrån överlycklig, då han tycker den va på tok för dyr.

Men har är ju inte den som bär dygnet runt heller. Men tänkte kolla om det är nån här som har en sådan som kan garantera att jag gjort ett bra köp.

Börjar ju tänka att det kanske inte va så smart att köpa så dyr sele.

Va ju och hämtade ut våra nya tavlor idag oxå för närmare 1500kr. Så kan ju förstå han när han säger att snart får jag veckopeng för jag kan inte hålla i pengar. O:)

• vår sommar
    Ellie835 skrev 2015-02-27 06:46:27 följande:

Jag hade den selen när Evelyn var mindre och jag tyckte den var bra :) Hehe det där med pengar känner jag igen :) Nu går även Gothenburg Horse show (mitt största intresse är hästar) och ikväll skall jag gå på mässan och min sambo har krävt att jag skall visa upp kvitto på allt jag kommer hem med :p 

Haha. Har haft häst hela mitt liv fram tills att jag blev 18 då jag va med i en bilolycka.

Men jag avskyr att köpa grejer till mej själv. Då får jag svår ångest och tycker det är onödigt. Men att handla inredning eller till alfred, ja då blöder hushållskontot.

Men förstår ju sambon för han betalar ju nästan allt här. Vi delar på räkningarna men mat betalar han in på kontot så jag kan handla med så de pengarna jag får över efter räkningarna är mina spenderingspengar. Men oftast får ju han stå för en massa ändå för man blir ju inte fet på mammapengen direkt. Hehe
  • vår sommar

Hur fungerar det med föräldrapenningen efter att våra knattar fyllt 1år? Förstår ingenting. Tänkte ta ut 4 dagar på sjuknivå och resterande 3 på låggarantidagar i veckan. Men sänks min sjuknivåpeng då om jag skulle bli gravid igen och inte hinner jobba så länge. Nån som har koll för jag blir knäpp på fk hemsida. :'(

• vår sommar

Å tack för hjälpen. Ja ibland känns det som att fk bara försvårar allt för att man inte ska förstå. Tur jag har er. <3

• vår sommar
    garin skrev 2015-03-27 21:43:26 följande:

Ok nu kan jag inte hålla mig längre!

Idag har vi varit och gjort kub-test. Ja, Noah blir storebror i oktober! Inte helt planerat då denna lilla busen blev till på första riktiga "mötet" mellan mig och sambon sen förlossningen... Men h*n är självklart väldigt välkommen och redan älskad!

Ååå grattis

Har också börjat bli sugen på ett syskon, men sambon vill vänta några månader till, fast han säger själv att han tycker inte vi behöver använda nått "skydd" för händer det så är bebis varmt Välkommen
  • vår sommar

Nu har vi bestämt att starta upp bebisverkstan här hemma. Tog ju ganska lång tid för oss innan vi fick alfred så räknar inte med att det kommer nått + det första. Men herregud vad mycket dejavo känslor det kommer i kroppen när man går och väntar på bim. Hehe.

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2015-04-30 09:57:50 följande:

Blir så irriterad.

Min lillasyster hade tydligen en hel del att säga om att Livia inte får äta tårta i morgon.

Vi serverar både tårta och smörgåstårta i morgon och Livia kommer att få smörgåstårta.

Vi bestämde innan hon föddes att godis och sötsaker får hon när hon aktivt lan be om det.

Men tydligen tillhör jag nu mammamaffian och har fel.

Alla gör som de vill och sä länge ni föräldrar är överens så ser jag verkligen inte att din syster ens har någon rösträtt i detta ämne.

Här bestämde vi att alfred fick smaka tårta men han spottade bara ut det och ville inte alls ha. OCh då behövde han ju verkligen inte inte. Han va mycket mer nöjd med banan och avokado (som för tillfället är favoriten)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet