Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

hannamottosson skrev 2014-11-28 22:35:50 följande:

Det var 20% rabatt på allt mellan 14-15 på jollyroom:) Det var bomben :)

Ahaaa... Okej. Tack! Då missade jag inget superduperfenomenaliskt erbjudande då, haha! Vilken lättnad! ;)
  • misspethunia
    kerstinsmide skrev 2014-12-03 17:16:56 följande:
    Jag börjar ju gråta till saker som kanske är typ häftiga eller glada sorgliga. Ja... allt
    Här är en till! Börjar inte direkt storgrina men har blivit så otroligt lättrörd till allt möjligt som jag knappt ens noterade förr i tiden. Är det fortfarande hormoner som spökar? Jag slutade ju amma för nästan 3 mån sen! Eller är det bara att livet förändrats så mkt och alla känslor man har fått som man inte visste att man kunde ha som påverkar en så till den milda grad?
  • misspethunia
    Eveluskan skrev 2014-12-04 23:46:20 följande:

Hej alla mamas.

Tänkte vara sjukt osvensk och be om lite pepp smile1.gif jag sitter nämligen med sonen i famnen och har startat ett nappflaskekrig. Bastian har med andra ord snuttat färdigt på flaskan om nätterna då han inte vill ha den i hunger-syfte utan som napp. För den riktiga nappen kastade han för några veckor sedan och blir galen om man försöker erbjuda den.

Så nu kör vi, tre nätter har jag hört att det tar innan det vänder. Någon här inne med någon erfarenhet?

Jag försöker ladda mentalt, men jag känner mig som värsta boven när han gråter av sorg över sin flaska. Hua, mitt hjärta brister. Så överös mig med tips, pepp eller distraktioner vettja smile1.gif

Heja heja, håll ut! Har ingen egen erfarenhet av detta, men kanske kan komma med ett litet tips. Har ni provat olika sorters nappar? Det finns ju med olika sorters "kvalité" och utformning. Här funkar t ex i princip bara esskas gula napp, som är liksom platt undertill. Alla andra ploppar ut efter en stund. Kanske dyrt att köpa olika sorter, men ändå kanske värt det i längden..? Hoppas att det blir bra för er inom en kort kort framtid!
  • misspethunia
    Evelina04 skrev 2014-12-06 10:18:23 följande:

Alltså, jag blir fan VANSINNIG snart!!!! Sebbe är världens underbaraste MEN i typ tre månader nu har han haft en "testa rösten" period. Han Gallskriker hela jävla tiden. Han är inte arg eller ledsen eller något sådant utan han bara skriker för att höra sig själv. Jag håller på att bli galen. Från morgon till kväll!!!!!!!!! Jag känner att jag inte är någon bra mamma just nu för mitt tålamod är i botten!!! Jag vet seriöst inte vad jag ska göra.

14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
    Svårt att ge tips för ni lär ju ha testat det som går att testa. Om ni sätter på lite lugn musik på lagom nivå, lyssnar han då eller skiter han i det och fortsätter skrika? Tänker att musik är skönare för era öron än bebisskrik iaf... Det måste vara enormt tålamodsprövande. Hoppas han kommer på nåt annat lite tystare att testa snart. :) Kram!
  • misspethunia
    Fidelisen skrev 2014-12-07 18:32:44 följande:

Fy vad orolig jag är.

Maken bytte blöja på lillan för några timmar sedan och i bajset var det ganska mycket ljusa blodstrimmor.

Ringde 1177 som sa att vi får avvakta då hon inte har ont, inte har feber, har bra aptit osv.

Men blod är ju det sista man vill se i blöjan. smile4.gif

Usch, förstår din oro, verkligen. Har hon varit lite hård i magen nyligen? Kan ju vara ett litet kärl som brustit eller så. Antagligen är det ju inget farligt, men gud... Man blir ju nipprig för minsta lilla avvikelse så jag förstår som sagt verkligen att du är orolig. Kram!
  • misspethunia

Vår lilla tös sover ju gott hela nätterna, och det är vi så himla tacksamma för! Det är ju därför lätt att tro att mamman är utsövd om hon nu får sova, men se sova får hon inte göra ändå! Är det bara jag som fortfarande vaknar full av adrenalin flera ggr/natt helt övertygad om att bebisen slutat andas? Det är värre vissa nätter än andra, ibland sover jag knappt alls, utan befinner mig i nåt halvvaket tillstånd för att kunna hålla koll på att allt står rätt till. Jag undrar hur länge jag ska hålla på såhär. Är ni flera som gör som jag?

• misspethunia

Är så grymt imponerad av er stålmammor som kämpar med vaknätter och vakdagar, ni är verkligen fantastiska. Jag fattar inte hur ni orkar, men man har kanske oftast inget val heller. Försööök ta hjälp om det erbjuds, eller be om det även om det sitter långt inne. Ni ska orka lång tid framöver. Kramar till er alla!

• misspethunia
    Fidelisen skrev 2014-12-11 09:41:14 följande:

Femte dagen med vattnig diarréer. Byter en blöja i timmen och hon blir ledsen varje gång. Smörjer och försöker lindra men hon blir ändå ledsen.

Uscha! Stackars liten... Har hon haft mer blod i avföringen? Har ni varit hos läkare?
  • misspethunia
    Enlängtan skrev 2014-12-19 21:02:20 följande:
    Här är det precis samma sak <3 har inte ens funnits någon mammagrupp i stan heller.

Känner några gamla kollegor som fått barn men de har man ju inte umgåtts så mycket med förut och man vill ju inte "tränga" sig på nu och höra av sig hela tiden :P

Hade verkligen velat bo närmare er alla och kunna ses på barnvagnspromenad eller en fika eller bara prata. Är så glad att jag har er här iaf. Puss och kram
    Här har inte heller funnits nån mammagrupp och jag är inflyttad på ön sen knappt ett år, så jag känner knappt en kotte. Jag är väldigt ensam om dagarna. Visby är en typisk sån liten stad att om man inte är född här el åtminstone bott här väldigt länge så är det väldigt svårt att komma in i "gemenskapen". Jag har varit på bibblans babygrupper och även på öppen förskola, men det är lögn att hitta nån som är intresserad av att "hänga". Jag är väl ganska finkänslig också (på gott och ont) och man vill ju som sagt inte tränga sig på för mkt heller. Så... Om ni alla kunde ta och flytta hit så vore det toppen!! ;)
  • misspethunia

Förstår verkligen din ilska och frustration, att du inte kan känna att du kan lämna henne hos sambon utan att behöva oroa dig. Men vad skönt iaf att lilla M verkar opåverkad av händelsen. Kram!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet