Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Har också torra slemhinnor vilket märks vid sex då det gör ganska så jätteont i början. :( men jag slipper ju klåda iaf!

BäbisSina: har också problem med hormonpreparat. Ska testa en ny p-pilla nu som ska innehålla väldigt lite och se om det fungerar. Annars blir det kopparspiral!

• kerstinsmide

Min lilla donna är så jäääääkla varm. :( svettas som en tok. Vi kan inte ha flnstrena öppna för länge heller då brandröken från sala är överallt. Npgon som har nå tips? :/

• kerstinsmide

Blir så nojig med fläkten bara. Ska de inte ha mössa på sig då? Hahaha. Iom att det blåser och de är känsliga om huet? :P

Får testa det med kylklamparna. Och att kyla ner hennes säng! Smarta tjejer! :) <3

• kerstinsmide
    Eveluskan skrev 2014-08-06 03:30:55 följande:

Här har det också svettats idag, bor ju i västerås och här har brandröken legat tjock under dagen. Vi har vant Bastian att ligga mycket själv och det har verkligen varit en favorit syssla idag

Dessutom så får man inte glömma att svettningar kan vara något bra, det är ju trots allt så vi reglerar tempen så att vi inte blir överhettade.

Men så nedrans tråkigt att bara vara inne och följa det tragiska som sker inte alls för långt borta. Fy farao för denna hemska brand.

Kerstinsmide; Vart bor ni någonstans?

Vi bor i Falun! Inte superlångt ifrån.västerås! :) Idag har vi iaf varit fria från brandrök men kan tänka mig att ni har det lagom mycket värre alltså! Min sambo var ner till Sala med förnödenheter igår! :) var några som samlade ihop. Mest barngrejer. Då det var de som mest behövdes. Där hade man knappt 50m fri sikt! :O
  • kerstinsmide

Angående bajs, så är det tydligen inte så ovanligt att bebisar bajsar med typ en - två veckors mellanrum. Iaf inte om man helammar.

Liöö korven baksar kansle varje dag ena veckan och sen inte på 4 dagar nästa och hon mår bra. Haha. :)

• kerstinsmide
    peegasus skrev 2014-08-11 20:08:47 följande:

Jag kan få ont ibland om jag reser mig upp konstigt, typ suttit på huk eller reser mig upp för fort från liggande ställning. Men överlag så känner jag inget alls :D

Jag är typ ganska öm hela tiden. Vet inte om det beror på att nerverna börjar växa på plats igen eller om det är något annat. Är lite rädd att få bråck. ;/ pallar liksom inte bli opererad. ^^
  • kerstinsmide

Jag heter kerstinsmide även på instagram. :)

Heter egentligen Sara Leo, så bli inte förvirrade av att det står i instagraminfon. Haha.

• kerstinsmide
    vår sommar skrev 2014-08-15 13:58:59 följande:

Måste fråga om det är fler som är inne i den här sura fasen.

Sen i tisdags har Alfred varit annat än nöjd. Sur, grinig och trött.. Men man får inte lägga honom till bröstet förens han typ sover för han kan ju missa nått. Lägger vi honom på rygg blir han sur och arg. Han vill bara sitta upp. Men man kan varken sova eller äta sittande så det har varit en evig kamp. Men så fort han är lugn så vill han hellst ligga vid bröstet och sova.. Men som sagt, han är mest sur och kinkig.. Han blir 17 veckor idag så kanske det är en fas. (Hoppas jag)

Liv har också varit ovanligt grinis. Speciellt när hon ska sova. För hon vill verkligen inte missa något. :P bara gråter då. Men ja. Håll av, håll ut! :)
  • kerstinsmide

Vi kommer ha dop i samband med julen då min plastpappa har en egen butik och jobbar där ensam. Så han kan inte stänga butiken hur som helst. Det är ju en bit för dem att åka. (67mil typ)

Jag hade iaf tänkt att göra maten själv. :) pastasallad. En med lax och en med kyckling, massa grönsaker, fetaost, och typ creme fraiche-gegg i ;)

Sen blir det nog paj till kaffet. Som är ljummen iom att det är vinter.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet