LyCKa55 skrev 2014-05-06 11:32:45 följande:
Sådär har det varit hos oss också under natten. Dock har inte vår kille blivit lugn i famnen heller, bara skrikit. Har försökt amma men det har inte gett några större resultat. Till slut fick han nappen och då var han så pass nöjd att vi alla fick sova några timmar. Jag är nojjig över vad våra grannar tänker. Det kanske låter skitdumt men jag vet ju själv hur mycket jag störde mig på andras oljud innan. Tänk då att behöva vakna av en skrikande bebis varje natt när det inte är ens egen..? Jag blir orolig att nån ska komma o knacka på o säga att vi måste få tyst på honom, vilket vi ju i stort sett inte kan när han är så som han var inatt. Jag kanske är knäpp men det är nåt jag funderar över. Måste bara fråga en annan sak; Är det nån som känt/känner att de inte är jätteglada över sin bebis och att det mest är jobbigt? Jag kände så nu i helgen. Mina föräldrar var här och alla är så glada i honom och säger att det är så underbart osv och jag kan känna att det mest är jobbigt. Nu är det bättre så förhoppningsvis var det bara nåt kortvarigt men man känner sig ju som en jättedålig mamma när man längtat och väntat så länge och sen känner så. Tog upp det med hon från BVC igår när vi hade hembesök och det är ju tydligen normalt, bara att det inte får pågå så länge. Vill verkligen inte drabbas av nån förlossningsdepression.
Känner på sätt och vis igen mig. Jag fullkomligt avgudar den lilla gosse som jag nu i skrivande stund har vid mitt bröst, men... Jag var nog inte beredd på hur tufft det kunde vara. Först fick man känna av hur det känns att se sitt barn sjukt (gulsot och solning). Fruktansvärt att se alla blåa märken på händerna och i pannan etc.
Sedan, hemma, har man nu en bebis som bara är nöjd om han får ligga vid bröstet. Skriker annars. Sover lite. Igår fick jag knölar i ena bröstet som gjorde nåt så jävulusiskt ont... Kommer knappt utanför dörren då man är rädd att han ska skrika hela vägen typ. Hinner knappt äta, duscha etc. Åh, känner mig värdelös! Man ska ju vara tacksam så klart...och det är jag ju också... Men... Så jäkla svårt att beskriva.