Erfarenhet av Alla Sinnen?
Hej!
vi har en sent på året född 7-åring (går i ettan) som enligt lärarna är så pass svag och sen i sin utveckling att de är ''mycket oroliga'' hurvida han ska klara 3:ans nationella prov. Han har gjort ITPA test med mycket ojämn resultat där en del av punkterna är under det ''normala'', tränar läsning extra hos specialpedagog och han läser ganska så flytande, men han har svårt med matte också och har mycket dålig närminne.
För ett par månader sedan snubblade jag in på Alla Sinnens hemsida (allasinnen.se) och blev hoppfull för min sons räkning. Det handlar om primitiva (spädbarns) reflexer, som, om de inte integreras i tid, ''stör'' inlärning, motorik mm mm. Med hjälp av enkla övningar kan man hjälpa även barn med Autism, ADHD och dyslexi.
Vi har varit på Alla Sinnen i mitten av mars och sedan dess gjort övningar enligt sammanställda programmet, varje dag 15-20 min. Jag ser att min son har ändrat sig till det positiva: har blivit mera aktiv, pratar snabbare, ifrågasätter och argumenterar mer. När det gäller skolan, är det lite för tidigt att säga, om det är någon ändring där med.
Finns ni där ute, som har erfarenhet av Alla Sinnen eller reflexerna? Som har gått dit och blivit hjälpta (eller inte)? Jag vore väldigt tacksam om ni kunde dela med era erfarenheter, för jag är orolig för min pojkes skolgång.
Tack på förhand!