• Fsake

Penningfrågor för mammor/familjer i England

Ni som fått barn innan ni flyttat och medan ni bott i England, har ni fått föräldrarpenning? Barnbidrag? Från Sverige. Eller har ni fått leva på det ni har så att säga? Vi kommer ev flytta till london med två barn och planerar nu nr 3. Kan man få föräldrarpenning från England ? Har skyddat sgi. i Sverige då jag arbetade innan jag pluggade som jag gör nu. Men vet inte om man kan "flytta över det" till london. Nån som varit /är i liknande situation? Maken kommer arbeta utsänd från ett svenskt företag så de stora barnens förskole/skolkostnader står företaget för iaf. Hur funkar det för er mammor med er pension? Sparar makens jobb det åt er? Hur funkar det? Hyr dyrt är egentligen council tax i london? Barnes/richmond området. Är ni mammor oftast hemmafruar eller arbetar man de timmar barnen är på dagis/skola? Man kanske inte tjänar ngt på det eller? Hoppas på svar :)

• Svar på tråden Penningfrågor för mammor/familjer i England
  • Fsake

Tack för ditt svar!

Fick du Föräldrarpenning från England med barnen då eller? Eftersom du jobbar tänkte jag.
    Tror du man kan få maternity allowance?
    Känner bara att vi tappar en del inkomst om jag inte får någonting..

Men visst är det ganska billigt med mat, kläder? Billigare än i sverige?

Förhoppningsvis får vi boendet betalt också så de största kostnaderna slipper vi.

• Fsake

Tack för svaren!

Hoppas bara det inte blir problem med Föräldrarpenning . Men antar att man måste ha fött då redan i Sverige innan man flyttar och börjat ta ut fp. Jag kommer troligen föda i England i så fall och då kanske det blir krångel med svensk fp. Vad tror ni?

• Fsake

Maken ska träffa London chefen imorgon och deala om lön, pengar för boende och så. Bara att hålla tummarna!

Svar på tråden Penningfrågor för mammor/familjer i England