• Anonym (???)

FEL att skattefinansiera IVF och ÄD!!!

Fast då finns det ju andra grejor som vi kan plocka bort också. T ex fetmaoperationer, vård av rökare och alkoholister.

Ofrivillig barnlöshet är väl en sjukdom, och naturligtvis ska de också få vård.

• Anonym (???)
    Anonym (prioritera) skrev 2014-04-24 09:42:01 följande:
    Visst, men detta skattefinansieras bara upp till en viss ålder, varför i så fall?

Är väl lika mycket en sjukdom efteråt.
    Fast efter en viss ålder är det ju svårt att bota barnlöshet, det förstår nog du också. 
  • Anonym (???)
    Anonym (prioritera) skrev 2014-04-24 09:53:50 följande:
    Givetvis, och chansen är mindre att lyckas också, men jag kan inte se det som skäl till tidsbegränsning i så fall.

Att något är svårare/ svårt att bota är ju inte heller ett skäl att inte skattefinansiera, med tanke på cancer etc..
    Du är emot skattefinansierad IVF men tycker det är fel att tidsbegränsa det? Varför, om vi tidsbegränsar IVF så kostar det samhället mindre pengar, dvs precis som du själv vill.
  • Anonym (???)
    Anonym (prioritera) skrev 2014-04-24 10:11:06 följande:
    Jag uttryckte mig oklart- jag hade faktiskt haft större förståelse för skattefinansieringen om den inte varit ålderbegränsad. Nu är den till på köpet faktiskt diskriminerande!  Absurt, tycker jag.

MEN, min åsikt är att den inte ska skattefinansieras alls, oavsett ålder.
    Du håller alltså inte med om att det är en sjukdom? Eller tycker du att det är en självförvållad sjukdom?
Svar på tråden FEL att skattefinansiera IVF och ÄD!!!