Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    sofran83 skrev 2014-04-23 22:38:10 följande:
    Man kan fylla två petflaskor med vatten. Inte optimalt men det funkar! :)

Det förutsätter att man har petflaskor hemma :) jag löste det iår mad att ta böcker ur bokhyllan, verkligen inte optimalt, så får skaffa hem hantlar idag, behöver dem även till annat än detta så
  • stor grön drake
    Redaktör skrev 2014-04-24 10:18:15 följande:
    Här kommer två bilder till, som visar hur man utföra rodd-övningen med hjälp av en väska istället för hantlar.
    Elminas träningskläder kommer från Stadium.

Haha! Perfekt ju! Tack för det tipset!!!
  • stor grön drake

Jag och en matkasse full med böcker har gjort dagens, fadt jag mindes inte om det skulle vara 20 eller 25, dså gjorde 25 för säkerhets skull

• stor grön drake
    Träningsexpert Elmina skrev 2014-04-26 07:26:52 följande:
    Det låter tungt, härligt jobbat!
    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness

Faktiskt inte så farligt, jag tänkte se om kassen håller så lägger jag nog till lite böcker idag
    hjärtemamma skrev 2014-04-26 08:26:54 följande:
    Missade tyvärr gårdagen då det var fullt upp, men gjorde 60st idag istället och tänkte jag skulle hinna med några till ikväll. Så 100/175 är gjorda. Kör ni till ni inte orkar mer eller kör ni utmaningens upplägg?

Jag kör utmaningens upplägg, mest för att inte gå från 0-100 direkt, utan få en gradvis upptrappning.
  • stor grön drake

Jag håller med om att vill man så kan man
    ... meeen jag vill inte ha en mindre kropp tillräckligt för att träna styrka och kondition 6-7 ggr/vecka, vilket är vad som krävs för att just min kropp ska ge ifrån sig sina kära fettdepåer. Flertalet kostrådgivare och läkare har konstaterat att mitt matintag i kombination med den träning jag har, tillika med vardagsmotion och rörligt jobb -borde- räcka för viktminskning.

Vad vill jag med detta?
    Jo, vi har alla olika grundförutsättningar, och även om jag kommer köra detta program slaviskt i 7 veckor och tänka mer på vad jag äter (tänker redan på vad jag äter, chips och läsk aldrig, godis undviker jag så mycket det bara går osv) så tror jag inte på någon viktminskning för min egen del. Min förhoppning är däremot att få lite inspiration till den hemmaträning jag borde göra för att förhindra problem jag fått av förslitningsskador

Svar på tråden Familjelivs träningsutmaning vecka 1 - Häng på!