Familjelivs träningsutmaning vecka 1 - Häng på!
Jag är med
Jag är med
Hur gör man om man inte har hantlar? Insåg just att de blev kvar när jag flyttade...
Jag och en matkasse full med böcker har gjort dagens, fadt jag mindes inte om det skulle vara 20 eller 25, dså gjorde 25 för säkerhets skull
2x 15 avklarat idag. Och 20+10 km cykling :D
Jag håller med om att vill man så kan man
... meeen jag vill inte ha en mindre kropp tillräckligt för att träna styrka och kondition 6-7 ggr/vecka, vilket är vad som krävs för att just min kropp ska ge ifrån sig sina kära fettdepåer. Flertalet kostrådgivare och läkare har konstaterat att mitt matintag i kombination med den träning jag har, tillika med vardagsmotion och rörligt jobb -borde- räcka för viktminskning.
Vad vill jag med detta?
Jo, vi har alla olika grundförutsättningar, och även om jag kommer köra detta program slaviskt i 7 veckor och tänka mer på vad jag äter (tänker redan på vad jag äter, chips och läsk aldrig, godis undviker jag så mycket det bara går osv) så tror jag inte på någon viktminskning för min egen del. Min förhoppning är däremot att få lite inspiration till den hemmaträning jag borde göra för att förhindra problem jag fått av förslitningsskador
Veckans utmaning avklarad