Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Familjelivs träningsutmaning vecka 1 - Häng på!

Ja, det här behöver jag! Jag är med

Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah

Dagens 10 avklarade. Liiite pinsamt när jag letade reda på hantlarna och de var dammiga. :-/

Kul att träna "tillsammans"

• Neelah

Dagens övningar avklarade.

• Neelah

Nu är dagens omgång avklarad, men jag funderar på att köra morgondagens också idag för att kunna ta en riktig slapparlördag imorgon. 

• Neelah

Det blev 30 idag, så om jag har räknat rätt är jag uppe i 75 nu. Det här är verkligen ett superbra sätt att komma igång med träningen!

• Neelah
    Olyckan skrev 2014-04-26 17:36:13 följande:
    Jag hade tänkt att för var vecka bara lägga på de nya utmaningarna som kommer, så man tillsist får lite av ett helt träningsupplägg. Vad tror nu om det? Eller det blir för enformigt?
    Så har jag också tänkt göra. Då hinner man ju lära sig varje övning innan man börjar med nästa också...
  • Neelah

Jag har också kommit upp till 110 idag. Tänkte köra 2x20, men det blev 1x20 och 1x15...

• Neelah

145 avklarade, så imorgon kan jag köra 2x15 och bli klar... 

• Neelah
    hjärtemamma skrev 2014-04-28 19:21:03 följande:
    Tänkte jag skulle dela med mig av mig själv lite grann. Jag har alltid varit lat och inte tränat något nämnvärt och dessutom en riktig sockerråtta. Därmed har jag även en stor övervikt. I januari bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv. Jag började träna, slutade äta godis och försökte tänka på vad jag stoppade i mig. Nu snart fyra månader senare har jag gått ner 11,3 kg och har en lång resa kvar. Vill man så kan man tjejer, skippa ursäkterna och se denna utmaning som en start på något nytt och bra...lycka till allihop
    Bra jobbat!
  • Neelah
    Wilowa skrev 2014-04-28 21:09:28 följande:
    Jag tycker inte att syftet med träning ska vara att gå ner i vikt, träna ska man göra för att det är kul och för att bli starkare och piggare. Behöver man gå ner i vikt och gör det så är det en bonus. Solig För min del handlar det enbart om att bli starkare och orka mer. Som det är just nu så sliter mitt jobb otroligt på både kropp och ork, men jag känner redan hur jag börjar bli starkare (2-3 veckor sedan jag började styrketräna igen. Jag jobbar som förskollärare och det är inget vilsamt jobb precis. smile5.gif
    Jag tränar inte för att gå ner i vikt, utan för att jag har problem med ryggen och behöver träna för att slippa smärta. Om jag också går ner i vikt så är det en bonus, men inte mitt huvudsakliga mål. Jag tränar hellre en stund varje dag än att äta värktabletter. Solig
  • Neelah

Nu har jag också klarat av veckans utmaning! Nu ser jag med spänning fram emot vad det blir för nytt imorgon.

Svar på tråden Familjelivs träningsutmaning vecka 1 - Häng på!