• Em83Sa89

Erfarenhet av RMC i Malmö?

Hej! Vi är två tjejer som vill bilda familj och bor i Skåne. Som vi har förstått det så är vägen vi måste gå genom RMC i Malmö. Någon som har erfarenhet av dem? Vi har hört en hel del negativt, även personal på andra klinker har inte talat så gott om dem. Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Erfarenhet av RMC i Malmö?
  • Em83Sa89
    bakabebis skrev 2014-04-24 08:44:34 följande:
    Hej, Vi är också två tjejer som bor i Skåne. Vi har genomgått utredning hos RMC i Malmö och har än så länge bara positiva saker att säga. Vi skickade in en egenremiss i oktober och nu ska vi förhoppningsvis göra vårt första försök i maj. Tycker att det har gått ganska fort, trots att vi har haft lite otur med jul och påskhelgerna och fått vänta någon extra månad. Kanske är det för att man förberedde sig på att det skulle ta något år minst innan man fick börja. Så jag kan varmt rekommendera RMC Malmö.  Hur går era tankar? När hade ni velat börja? 

Det var rolig att höra att ni fått ett bra intryck av dem. Det känns genast bättre för oss :) Vi har precis varit på cellprovstagning så papperna skickas nästa vecka. Hur lång tid tog det innan ni hörde något från dem? Vi vill börja så snart som möjligt :) tack för svaret! :)
  • Em83Sa89
    bakabebis skrev 2014-04-28 07:53:32 följande:
    Det känndes som att det gick väldigt snabbt från att vi skickade in papperna (egenremiss) tills dess att vi hörde av dem, har för mig att det bara var ett par veckor. Enligt första brevet vi fick hem så var en remiss skickad till kvinnokliniken för ultraljud av äggstockarna. Och bara några veckor senare kom brev från kvinnokliniken om att vi skulle ringa för att boka tid. Första månaden var det fullt, men andra månaden fick vi en tid. Har ni varit på cellprovstagning på vårdcentral? Kom inte ihåg att vi gjorde något sådant.

Nämen vad kul att höra att det så snabbt hörde av sig, de ger hopp om att väntan inte behöver bli så lång :) Ja det har vi eftersom det krävs på egenremissen, pga flytt och så bokade vi tid själv då kallelserna inte verkar ha kommit fram. Det skulle vara kul om ni skrev och berättade hur det har gått :) Tack igen för alla svar! :)
  • Em83Sa89
    bakabebis skrev 2014-05-03 14:28:15 följande:
    Em83Sa89: Jag kollade upp det nu och från dagen vi skickade egenremiss tills dess att det damp ner ett brev i brevlådan från RMC tog det bara 8 dagar :) har ni skickat in er än?

Oj det var verkligen snabbt! :)

Nej inte än vi tänkte vänta in svaren från cellproven innan vi skickar in remissen.

Lycka till och vi får hålla varandra uppdaterade här :)
  • Em83Sa89

Ja då ska vi vara noga med att få fram vem som ska vara bärare! Tack!

Vi har bestämt att min sambo ska bära eftersom hon är sex år äldre än mig :)

Hur tänkte ni?

Gick inseminationen bra i torsdags? Håller tummarna :)

• Em83Sa89

Ja det är så vi tänkt. Plus att min sambo har fast jobb och jag har "endast" ett långvik just nu.

Är det okej och fråga hur länge ni varit ett par? :)

Hoppas att tiden går snabbt så ni slipper väntan :)

bakabebis skrev 2014-05-11 09:02:33 följande:
    Antar då att ni hade tänk att du oxå ska bära, men inte denna första gången? Vi har bestämt att min fru ska bära trots att jag är 5 år äldre men just för att det passar så mycket bättre in i våra liv just nu. Om det går som vi har tänkt så kommer jag ändå inte vara över 30 innan vi börjar runda 2. . Inseminationen gick bra, snabbt och smärtfritt :) men nu väntar denna låånga tiden tills vi kan testsa. Det har bara gått 3 dagar så 14 kvar till officiell testdag, men vi får se hur länge vi orkar vänta ;)

• Em83Sa89

Vad skönt att höra att det är fler som har positiv erfarenhet av RMC i Malmö :)

Grattis och hoppas att allt går bra :)

Danisen skrev 2014-05-11 12:30:43 följande:
    Jag och min sambo har gjort ivf på RMC i Malmö och vi har bara positivt att säga om dem. Väldigt positiv och kunnig personal. Är gravid i v.16 nu Önskar er lycka till.

• Em83Sa89

Jag det håller jag med om :)

Jag kan förstå det men rätt som där är har det gått två veckor :) jo det verkar ta sin tid, kunde ta allt från två till åtta veckor innan vi får svaret. Men vi har inte så bråttom så det är lugnt :)

bakabebis skrev 2014-05-11 17:46:26 följande:
    Det låter ju oxå vettigt. Tror att alla har sina olika anledningar men så länge man båda är nöjda med det så spelar det ju ingen roll. Vi har varit ett par i ungefär 4 år. Ja det får vi verkligen hoppas, men just nu går allt väldigt långsamt. Hur går det med ert svar på cellprovet?

• Em83Sa89

Vad tråkigt att höra, men skönt att ni fick ny tid så fort för vad jag förstått är väntan värst. Nu håller vi tummar och tår för att det lyckas denna gång :)

Vi har precis fått tillbaka svaret från cellprovet så nu kan vi skicka in papperna, sen får vi vänta och se :) tack för uppdateringen! :)

bakabebis skrev 2014-05-26 12:45:08 följande:
    Hej igen,

tyvärr dåliga nyheter härifrån, första gången funkade inte. Mensen kom i fredags :(

Positiva nyheter i det hela är att jag ringde RMC i fredags, trots att testdag var i söndags och berättade situationen. Sköterskan var väldigt förstående och tillsammans kom vi fram till att vi kan börja runda 2 direkt, utan att behöva invänta nästa mens :) Så nu har vi ultraljud bokat till den 2a juni och sen blir det troligen insemination senare den veckan.

Har ni andra några uppdateringar?

• Em83Sa89

Då hoppas vi att det lyckas denna gången :)

Vi har skickat in papperna nu och väntar på svar, får se vad som sägs!

bakabebis skrev 2014-06-04 17:56:14 följande:
    Sådär, nu har vi gjort insemination nummer 2. Känns som att allt gick mycket snabbare denna gången, får hoppas att det går snabbt till testdag då oxå ? det kändes ändå bra denna gången, nu visste man ju vad som skulle hända. Skönt var oxå att det var Emir på RMC som gjorde inseminationen, han är den vi tycker har varit bäst. Han är avslappnad och kan skoja till det, samtidigt som det känns som att han är noggrann. Har inte ni någotsånär spännande uppdatering?

• Em83Sa89

Grattis! :) vad roligt!! Hoppas allt går bra nu!

bakabebis skrev 2014-06-17 08:03:19 följande:
    Hej igen,

tiden fram till i söndags gick faktiskt mycket snabbare än förra gången. Men i söndags kväll fick det bli ett test. Där var ett väldigt väldigt svagt streck, men både jag och Frun såg det. Vågade väl inte riktigt hoppas fullt ut då, men idag såg det ut som på bilden och nu kan vi ju vara helt säkra på att vi är gravida. Nu hoppas vi bara på att den lill* där inne håller sig kvar till februari

Ni får gärna hålla oss uppdaterade med hur det går för er!

Svar på tråden Erfarenhet av RMC i Malmö?