Första barnet, december 2014
Men jag förstår även de som inte brukar dela privata saker på FB att de avstår från att posta, tycker man får göra precis som man vill
Hur har ni det med andningen? Jag tycker det känns tungt, blir väldigt lätt andfådd när jag rör mig eller bara pratar. Nu när jag ligger på rygg och försöker sova känns det också tungt.
Var någonstans kan man känna livmodern? Jag är lite feg och vågar liksom inte trycka runt på magen. :) Ovanför blygdbenet va? Men var exakt sitter det? Haha. Förlåt för min okunskap. :)
Jag hittar inte min heller och tycker det är obehagligt att trycka, men ser mer svullen ut nu redan på morgonen förut var det endast på kvällen så känns att något växer därinne iaf :)
Köpte cocoa body butter på the body shop idag tänkte börja smörja magen redan nu i förebyggande syfte :) har förstått att bristningar beror på hormonella orsaker men tänkte skadar ju inte att försöka undvika iaf :) någon annan som använder bodybutter eller har något annat tips på vad man kan smörja med?
Någon som gått upp i vikt ännu? Jag har gått upp ca 4-5 kg. Helt sjukt! Förstår inte varför, kan det vara att jag började äta bröd igen kanske? Känns som att det är lite väl mycket att gå upp, är ju endast i vecka 15 än så länge.
Hej alla! Hur mår ni nu? Har ni börjat känna av foglossningen? Sammandragningar? Hur känns det senaste? Själv blir jag himla stel när jag legat eller suttit ner en stund, kan knappt gå då, känner också att det smärtar lite i typ svanskotan medan jag går. Hoppas det inte förvärras alltför snabbt. Har ni börjat planera inför när ni kommer ta ledigt innan bebisen kommer? För att komma ner i varv och vila upp er innan det är dags för det stora äventyret? :) Jag funderar mycket kring det eftersom jag är verksamhetschef och ofta har det väldigt stressigt på jobbet. Samtidigt vet ju en inte när det är dags, men funderar på att gå hem 2 veckor innan BF (22 december). Hur ska ni göra?
Är för övrigt hemskt avundsjuk på er som snart har RUL. :D Jag längtar ihjäl mig, såg iofs bebben senast idag, men är så oerhört nyfiken på könet som vi kommer ta reda på den 31 juli när det är dags för oss. Är nu i vecka 16 (15+2) och har en riktigt rund och stor kula (ingen kan ta miste på att jag är gravid) och börjar må rätt bra nu. Tröttheten och ett hett temperament har dock stannat kvar. :)
Jag har också känt av värk i svanskotan i några veckor nu. Ibland mer än andra dagar.. Kan ju verkligen göra skitont! :(
Oj, ska du bara va hemma 2 veckor innan bf? Jag tror jag tar en månad innan bf, för att hinna förbereda mig och sådär.. :)
Är avundssjuk på er som har gravidmagar! Vill också ha! :P Är i vecka 17, och ser bara mullig ut :P