Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

Letrozol

Hej,
    Jag är ny i tråden och blev nyfiken. Är 44 och vill gärna försöka få en liten till. Har försökt i snart ett år med massa hjälpmedel men har inte sett ett plus sen januari 2013. Vad är detta för medicin ni pratar om och vilka riktar den sig emot??

Tack snälla för svar!

• LinneaSvea

Tack snälla Miss85! Funkar den på samma sätt som pergo, dvs att man tar tabletter på cd5-9? Jag får nämligen inte äta mer pergo iföljd nu utan måste ha en paus tror ni då att jag kan ära detta i stället eller är det samma sak och att man inte saka äta dem mer än 6-7 mån?.. Tack för svar!

• LinneaSvea

Hej miss85, Och tack för svar! Tror du man kan börja ta letrizol med en gång, direkt efter en långkur med pergo?? Bara för att byta? Går det tror du? Jag hinner liksom inte ha massa pauser utan vill köra på

• LinneaSvea

Hej alla!
    och tack för alla svar. Uppsara, jag har kört bisolvon i flera omgångar och det verkar inte funka för mig. De ggr jag blivit gravid har jag blivit det bara med hjälp av Pergo men önskar så att det hade hjälpt! Idag kom den jäkla mensen igen. Mitt problem är ju min äggreserv och kvalitet naturligtvis men jag ska försöka orka kämpa på lite till och hoppas att man har ett guldägg där allt klaffar kvar!

Miss85, Jo, jag får ju ägglossning av Pergo men problemet är att jag ätit det nu i sex månader och då måste man ha paus och det vill inte jag därför tänkte jag man kunde testa något annat så man stimulerar ägglossning ändå. Förhoppningsvis kanske det är annan verksam substans som gör att man kan köra det direkt, tyvärr har min gyn semester till mitten av augusti, så typiskt!!!

Jäkla mens också, man blir så deppig när den kommer.....

• LinneaSvea

Hej, får jag fråga, är letrozol bara till för dem med PCO?? eller är det någon utan det som lyckats??
    Tack för hjälpen!

• LinneaSvea

Hej miss85, hur menar du med bättre resultat? har du fått fler äggblåsor med letrozol än med Pergo? Tror du man kan ta det även om man inte har pco el dyl??

• LinneaSvea

Tack miss85, Jag tror inte att jag har pco, hur vet man det? Däremot har jag aldrig lyckats bli gravid utan Pergo så jag behöver hjälp med ägglossningen. Får aldrig utslag på ÄL-stickor utan Pergo.

Nu har jag ju ätit Pergo så länge så jag måste pausa. Denna månaden hoppas jag att det bara ska funka med Angus Castus (munkdroppar) eftersom jag inte har något annat att ta. Har hört att Pergo kan hålla i sig en månad efter så jag håller tummarna. Har fått tid för VUL nästa fredag för att se om det finns någon!

• LinneaSvea

Miss85, det kan inte vara så att du är gravid då??istället för att lutealfasen blivit längre

• LinneaSvea

Flytningar är bra och svullna, ömma bröst kan likaväl vara graviditetstecken!!! Nu håller vi tummarna!!! hoppas hoppas!!!

Svar på tråden Letrozol