• kanien

Letrozol

ska börja med en letrozol kur efter jag har fått min nästa menstration, var till gyn idag och fick det bekräftat. Slutade med p-spruta för 1år sedan och har inte kommit igång med ägglossningen ÄN, känns hopplöst.. men hoppas det blir någonting nu med letrozol kuren =) bara att hålla tummarna.

• kanien

Idag började jag blöda, 27 dagar sedan förra blödningen (ALDRIG haft regelbunden mens förut så det verkar väldigt lovande och ett stort steg åt rätt håll, slutade med p-sprutan för 1år sedan) på onsdag ska jag börja med Leztrosol och äta till på söndag och sen i slutet av maj ska jag på ul och se så allting går som det ska! Jag vågar verkligen inte hoppas för mycket men så här långt har jag aldrig kommit förut och det känns som att jag har vunnit på lotto!! :D hoppas hoppas hoppas detta går vägen och att det blir ägglossning denna gång och att det resulterar i en liten bebis!! :)

• kanien

Jag avslutade en letrozolkur i söndags för förväntas ha ägglossning i helgen (min första på ca 6år om det går som det ska). Tyvärr är det ju röda dagar nu i slutet av veckan så jag ska inte på ultraljud förens på måndag (alltså dag 15), men jag har massa ägglossningstest hemma så det gäller att ha koll själv hoppas hoppas hoppas på en ägglossning till helgen!

• kanien

Jag var på ultraljud igår för att se hur det har gått efter letrozol tabletten. Jag är på dag 15 idag och igår på ultraljudet hade jag EN fin äggblåsa på 13mm (inte konstigt att det blir senare ägglossning av tabletterna tydligen). Min läkare sa att allting tyder på att jag kommer ha ägglossning runt fredag om den fortsätter växa lika fint som den har gjort. Fick en ny tid för ul på torsdag så nu är det bara vänta och se fungerar detta så är det min första ägglossning på 6år så nog är man lite spänd allt

• kanien

Vi har sex varannan dag, men när jag får positivt på ägglossningsstickan så kan det nog bli nån gång extra

• kanien

Jag fick ingen ägglossning av min första letrozol kur iaf, blåsan växte till 15mm men sen skedde någon förändring i den :-/ ska tillbaka och ta blidprov på torsdag och sen bestämma om jag ska köra du bubbelkur nästa vända

• kanien

Har kört en kur letrozol och fick ej ägglossning, min blåsa växte till 15mm och sen skedde någon förändring i den ska in och ta blodprov imorgon sen ska vi komma överrens om jag ska köra dubbeldos nästa mens. Inget barn sedan tidigare.

• kanien

Positivt äl-test idag :D andra enkelkuren med letrozol och denna gång utan ul. 12 dagar efter första tabletten fick jag positivt :) beräknad nästa mens är 10 juli så nu är det bara vänta och se! Skönt att vi ska på 5 dagars camping så man har lite annat att tänka på :)

• kanien

Pausade med letrozol denna månad pga en uvi jag fick och jag ville inte blanda antibiotika och letrozol. Imorse när jag tog ett äl test så visade det ett fint plus, så nu skippar jag letrozol efter 2 kurer och litar på min egna kropp :D

• kanien

Hej!

Jag slutade med pspruta maj 2013. 1år senare alltså maj 2014 hade jag ännu inte fått igång ägglossningen. I maj och juni åt jag enkel kur av letrozol och efter det var min äl igång av sig själv. Igår plussade jag på cb digital!!! Lyckan är otrolig! Efter att ha försökt i 16 månader så gick det äntligen vägen :) ge inte upp hoppet!! <3 lycka till alla!!

• kanien
    MiaIa90 skrev 2014-10-29 18:34:07 följande:

Hur går de för er andra?
    Här är jag rätt nere. 
    Var hos gyn i dag och efter första kuren nu så har jag nog inte fått äl så får se när mensen kommer om de ska bli 1 eller 2 tabletter. 

Ge inte upp! Jag tog min första letrozolkur i maj, fick ingen äl, andra kuren i juni då misstänkte dom att jag hade äl men visade inte till 100%, i juli skippade jag letrozol då jag fick uvi och åt pencilin, den månaden fick jag äl och i aug struntade jag i letrozol eftersom jag fick äl månaden innan utan att ha ätit en kur och då blev jag gravid, det kan vända väldigt fort <3
  • kanien
    MiaIa90 skrev 2014-10-30 12:35:19 följande:

Jo ska inte ge upp har 4 enkelkuter kvar men om jag nu ska ta en dubbel dos nästa fång så räcker de inte många gånger hoppas man kan få utskrivet igen för vill göra allt innan man tr till ivf är rädd för att göra ivf. Hur stora ska äggen vara för att dom ska släppa och de ska bli äl? Mina var 10milimeter stora. Han sa att jag kan ha haft äl tidigare men inte så stor anilinet eller kan ha äl upp till dag 25 i cykeln med. Han ville ha dit mig på måndag men kan inte sitta och åka fram och tillbaka hela tiden drar så mycke pengar är 12 mil gram och tillbaka till Gyn läkaren.

Jag körde bara enkelkurer även fast första inte hjälpte, efter två enkelkurer var min äl igång och sen behövde jag inge mer letrozol.. Blåsorna ska vara runt 20mm när dom ska släppa och bli äl tror jag.
Svar på tråden Letrozol