Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?
Självklart ska du informera vårdpersonalen TS, bara paranoida människor skulle inte göra det.
Om det vore så väl att det handlade om ogrundad paranoja, tyvärr är det inte så och man likt som i det övriga samhället demoniserat och särbehandlat om illegal drogbruk uppdagas.
Märka ord kan man givetvis men det kommer man inte långt med.
Problemet här är att vården inte fungerar som den ska, samma stigma som omger ämnet i det övriga samhället florerar även i dom mer känsliga samhällsfunktioner.
Man ses inte som en människa med problem om man avslöjar sig, man ses som en knarkare som får skylla sig själv, är man ute efter hjälp så gör man rätt i att aldrig avslöja irrelevanta detaljer som kommer bara bli oövervinnliga hinder utan man koncentrerar sig på det som är viktig, ts mår inte bra skrivs det, det är ett mycket bra utgångspunkt.
Men du har rätt i sak, mediciner och behandling baseras på behov, idag anses "knarkare" inte ha rätt till fungerande mediciner då även dessa kan missbrukas ...
Av det vad jag har sett här så undrar jag om du bara skriver om samma inlägg där du försvarar dig med att du har all rätt att uttrycka dina åsikter i motsatsen till alla andra som korrigerar dina felsägelser.
Finns det dom som får adekvat hjälp av vården för sitt cannabis"beroende" utan att råka ut för stigma eller att hela skulden för (fyll i valfri åkomma) inte läggs på drogen?
Nej, befintliga problem sopas under mattan och det universala svaret är sluta rök så blir det bättre.
Det trots att cannabis i dom allra flesta fall är ett sekundärt problem oftast symptom på riktiga problem, då hjälper det inte att bara ta och sluta röka.
Det är ett tragisk verklighet som gör att i det fallet är en vit lögn ett måste, annars så stämplar man sig själv.
Det är inte potentiellt farligt, det är det enda sättet att få hjälp tyvärr, samtidigt är ts drogval mycket bra i det stora hela, ts kunde fastna på tyngre då faktiskt skadliga droger.
Kalla cannabis för farlig är inte riktigt veta vad man snackar om.
Självklart bör ts söka hjälp för sin depression och dåliga mående men då ska ts söka hjälp för just det och inte sätta sig själv och personal på villospår.
Fundera på det en stund, är det nått fel på flertalet som anmärker eller är det snarare fel på det som anmärks.
Tips, kan ha nått att göra med generaliseringar, faktafel och eller ad hominen argumentation.
Folk får mer än gärna ha åsikter om allt under himmelen men det förändrar faktum att när man inte kan basera sina åsikter på verklighet så blir man tillsagd.
Jag kan tyvärr inte "leva med" att folk ger kontraproduktiva och direkt felaktiga rekommendationer, Rekommendationer som i slutändan skadar den som använder sig av dom och hjälper inte det minsta.
Att man begraver sig själv innan startskottet har gått om man är ärlig är fakta, många kan vittna om hur det ser ut när cannabis kommer på tapeten.
Man ska verkligen som du säger veta vad ens rekommendationer leder till, du har ingen aning utan utgår ifrån hur det bör se ut i vården, inte hur det defacto ser ut.
Sen vet jag inte varför du nämner farlig och skadligt om och om igen, hur menar du det skulle skada ts att inte uppge sjölvmedicinering utan be om hjälp för det som tynger han?
Som detta, inte ett rätt, nej, datorspel eller sex är inte beroendeframkallande om du anser det så ber jag dig att styrka det med nått mer konkrett än konstiga påståenden.
Vad vissa missar här är att allt kan missbrukas, inga undantag, dom flesta droger eller sysslor däremot är inte beroendeframkallande.
Det rör sig mest om dålig prioritering, psykisk ohälsa som driver en till att begrava sig i nått som är roliga är grått eller så har man bara hittat nått man älskar och hamnar på ruta ett med dåliga val/prioriteringar.
Fakta ja, styrk dina "fakta" eller säg bara rak ut att du tror, gissar eller bara spekulerar.
Nu förstår jag inte, di skriver att det inte fanns mycket att tillägga, nej det fanns det inte, sedan bekräftar du nått som skulle tyda på rena motsatsen till vad jag upplyste om och går tvärt emot allt vad verklighet dikterar oss.
Hur tänkte du här egentligen?
Det är inte tyckande det handlar om utan snarare hur man framlägger sina åsikter.
Gör man det med ad hominen främst så reagerar folk.
Nu var jag som sagt inte ute efter ditt tyckande utan stöd för dina konstiga åsikter, miss från din sida så snälla skriv att det rör sig om dina personliga åsikter i fortsättningen, det finns fler som läser här och då ska rätt vara rätt.
Är det enligt dig orimligt att uppvisa källkritik och välja bort skit?
Okey, tror inte att många håller med dig, mer än dom så hårt bitna av propaganda att dom inte accepterar nått som går emot deras egen värdsbild.
Felet såna som dig gör är att anta att det som står på flashback stämmer ej, i motsatsen till familjeliv så finns det gott om seriösa trådar som behandlar ämnet, finns samlingstrådar för nyheter forskning fakta erfarenhet, det är långt mer man kan hitta på familjliv, här finner man tyckande, moralism och en massa dravel dom flesta som inte har levt under en sten dom senaste 20 åren har kommit över.
Ska man jämföra så är flashback fullspäckad med fakta (finns en massa skit även där men det är här källkritik kommer in i bilden) med familjeliv och dess sanningar så jämför man seriös media med dingding värld.
Underligt blir det när folk hasplar en massa felaktigheter utan att styrka det och eller dirigera till svenska propgandasidor.
igen källkritik.
Producera du åsikter men var tydlig att detta är inte fakta utan just dina personliga åsikter, använd dig inte av adhominen där du förminskar andra direkt eller indirekt.
Din line som att man måste vara paranoid om man vill dölja skadliga detaljer för vården är en praktexempel på hur du beter dig.
Igen har du dragit en tråd ofline, hur många till innan du ger dig?
Så vist kan vi väl släppa det här oft topic tjafset och ägna oss åt ts, anser du att dina åsikter hjälper så skriv det, behövs inte att upprepas 500 gånger eller fetstilla, du får inte mer seriositet där.
Inga gratispoäng för wall of shit eh text eller att pynta text.
Du kan svara mig var det farliga eller skadliga är att söka hjälp för ts befintliga problem som självmedicineras med cannabis framför att märka sig själv som "knarkare".
Du missade vist det i föra inlägget.
*suck* jag har framfört mina åsikter och låter dom stå som svar till allt du säger, jag tror dom flesta kan dina argument utan och innan nu, de upprepas om och om igen av samma fåtal personer i en evighetsslinga och inget man säger och gör kan förändra det, däremot så kan folk se att det finns andra åsikter än era.
Sen är det väldigt typisk av en viss grupp att göra som du gör, ni tar upp saker off topic sen när ni får svar på det anklagar ni genast den andre för att gå off topic, att ni själva gör det och blivit tillsagda innan mörkar ni totalt.
Vad sägs om att man slutar att propagera sönder tråd efter tråd med drogfakta? Men inse att om ni itne gör det så kommer kanske inte alltid folk lämna ers påståenden emotsagda.
Att man sen anser att Flachback är fullproppad fakta får stå för er, själv föredrar jag lite mer betrodda källor än så.
Andra får helt enkelt välja om dom anser www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Sexmissbruk/ vara en betrodd källa eller om dom anser Flashback vara det.
Och (och detta är väldigt mycketON topic och viktigt)
"Att man sen dessutom inte ska ljuga för vårdpersonal om fakta är inte bara min åsikt utan något som jag bestämt hävdar pga att oavsett vad du eller jag anser så kan det vara potentiellt skadligt att uppge falsk information, man ska alltså vara väldigt försiktig innan man råder andra till att dölja eller ge falsk information för sjukvårdspersonal."
Ja tack, gör ett försök där du länkar till faktan att sex eller datorer skulle vara beroendeframkallande för igen svamlar du om meloner när ämnet är äpple.
Jag har redan skrivit att _allt_ kan missbrukas, droger och sysslor namn på dessa kvittar.
Missbruk och beroende är dock två helt skilda saker.
Beroende är heller inte likvärdig med att varan eller sysslan skulle ha beroendepotential.
Testa igen?