• Ronga

Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?

Allt beror på dig själv TS. Med självkontroll så är det inte så beroendeframkallande, men det kan också vara det. 
    Jag har nu lagt av med rökandet, men det smartaste tipset till en som röker är att missbruka INTE det. Det ger dig inget till slut och du kommer bara att röka för att dämpa abstinensen, och inte för att få den underbara kicken (som man inte längre får när man röker alldeles för mycket).

Only fear of death is coming back reincarnated
  • Ronga

Du måste stå ut dom första 3-5 dagarna. Jag vågar nästan lova dig att röker du inte på ett par dagar så blir det väldigt enkelt att sluta. Been there done that. I många fall handlar det om att man inte VILL sluta, även om man "vill"..så man fortsätter röka. När du har viljan är det hur enkelt som helst. Håll dig sysselsatt i ett par dagar, rök ingenting, efter det flyter allt på. Detta är inget unikt för mig eller någon annan, tror dem flesta som röker cannabis känner igen sig i detta.

Lycka till

• Ronga
    frappa skrev 2014-04-18 13:27:40 följande:

Dom flesta röker inte varje dag, utan bra mycket mer sällan.

Det är en klar minoritet de som röker varje dag.

Utan någon form av bevis eller statistik så vågar jag nog ändå säga emot dig. 
    Dom allra flesta flummare är "everyday smokers". Sen finns det väl också en del "lördags kickare". 
Svar på tråden Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?