• Anonym (Hur??)

Hur få upp sperman?

Lite pinsam fråga men hur ska man egentligen få upp sperman i en spruta när man ska inseminera själv? Den är ju tjock. Går väl inte att dra upp det... Det måste ju vara flytande för att kunna få upp i sprutan genom suget som blir. Eller? Har läst nåt om att vänta en liten stund för då ska det bli mer flytande, stämmer det? Men samtidigt att inte vänta för länge för att inte spermierna ska dö...

• Svar på tråden Hur få upp sperman?
  • Anonym (Hur??)

Ingen som kan svara? För jag har nämligen provat en gång men det gick inte alls... Det var för tjockt.. Kom bara luft in i sprutan, ingen sperma. Såg på ett program en gång, en donator som sa nåt om att värma behållaren med sperma i handen en stund och då skulle det bli mer flytande... Någon som vet om det verkligen blir så?

• Anonym (Hur??)
    Anonym (Klurigt....) skrev 2014-04-15 20:20:52 följande:
    Tjaa, du kan ju fylla på sprutan bakifrån....

Med en tesked då? Låter meckigt och tidskrävande vilket inte är så bra. Har förstått att det varierar väldigt hur tjock eller tunn sperman är hos olika män... Därför kan många bara dra upp den direkt med spruta. Nä får prova det den där donatorn sa, att hålla burken i händerna en stund först och se om det hjälper. . Annars kanske en tjock stor plastsked av nåt slag utan vassa kanter och helt enkelt lägga det i och så föra in. Låter nästan bättre. Huvudsaken det kommer in!
  • Anonym (Hur??)
    Anonym (sond) skrev 2014-04-16 08:25:27 följande:
    Jag fyllde en spruta med spackel en gång. Dock med ett annat syfte! Ta en större "spruta" typ för sondmatning om du inte får till det
    Ja det kanske är bättre.
    Annars kom jag på att varför inte fylla en dinapp (med litet hål, kan sätta tejpbit över oxå) med sperman och föra in och sätta över livmodertappen?
    Tyckte jag verkar bra!

Svar på tråden Hur få upp sperman?