• kasovi

Vi födda -92 och som vill ha barn

Sandravanilj skrev 2014-10-02 20:58:41 följande:
    Hahahah njaaaa så illa lär det nog inte bli ;)

När har du äl och bim? :)
    Haha, nä det får man ju hoppas att vi inte gör ;)

Jag har bara två cykler att gå efter... Slutade ju med piller 10 juli, 28 dagar senare fick jag mens. Efter det tog det 45 dagar innan nästa mens.

Så antingen har jag ÄL på måndag och BIM runt 20:e,

Eller så har jag ÄL 23:e och BIM 6 november.

Därför tänkte jag testa mig med ÄL-stickorna då och tänkte väl ta första grav-testet runt 25 okt :)

Du då?
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-10-03 08:09:49 följande:
    Lät rörigt det där ;)

Skulle haft äl igår, men tog äl-test förra helgen och fick starkt positivt i söndags :) men har haft sex alla dagar denna veckan för att verkligen pricka :) BIM den 13 oktober :)
    Ja, det är väldigt rörigt det här! :( Därför försöker jag att inte hoppas på för mycket!

Men varannan dag i några veckor nu borde funka, så vi kör på det! :)

Det låter ju lovande :D Du får hålla oss uppdaterade här, för det är ju väldigt snart! Hoppas det blev nåt!
  • kasovi

Tänkte fråga er som använt ÄL-tester.

Jag har testat mellan 10-20 på dagarna, ej morgonurin. Det var lite starkare på första testet, sedan har det varit hemskt svaga streck. Igår var jag inte hemma, och kunde inte testa förrän kl 21. Råkade somna ifrån testet och såg det nu på morgonen. Det är mycket starkare än de tidigare! Kan det vara så att jag gjort fel med de andra testen?

Jag var inte ens kissnödig när jag gjorde testet, utan "klämde ur mig det sista" innan jag skulle sova :P

• kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-10-07 07:13:24 följande:
    Det kan ju va att du hade äl igår kväll men sen så kanske det gottat till sig under natten också :) en del har ju väldigt kort äl-stegring och kan behöva ta 2 test/dag :)
    Oh! :o vilken tur att jag fick till ett babyrape igår då!

Karln ville inte, men jag sa till honom att han får blunda o bita ihop! Ungefär... Haha!

Men då borde vi prickat rätt bra. Har haft sex varannan dag och två dagar i rad i helgen :)

Bara att jobba vidare då för säkerhets skull.

Hur länge bör man hålla sig innan man testar? Jag har kört på två timmar, för det stod inget i beskrivningen om det mer än att man ska reducera vätskeintaget ca 2h innan test...
  • kasovi

Haft sån jääävla värk i höger sida idag. Var lite ont igår också, men fy fan vad det gjorde ont att ha sex idag till och med...

Hoppas det är ÄL, i och med att brösten börjat ömma och körtlarna börjat svullna. Väldigt starka streck på ÄL-testen nu också :)

• kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-10-12 09:16:46 följande:
    Håller tummarna för er!!!
    Tack! :D Vi måste ju prickat nu! (kalendern stämmer inte)

Ska iallafall fortsätta varannan dag resten av veckan för att jag är så nojig. Har BIM 25/10 om man räknar 14 dagar från i lördags natt då jag fick utslag på ÄL-sticka :)
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-10-13 20:03:58 följande:
    Ja vi får hoppas det :D

för mig kom mensen inatt på bim! så bara att ta nya tag nästa månad igen! försök 9 blir det då!
    Vad trist! Hoppas det blir nåt den här gången då! :)

Jag vet inte var jag skulle ta vägen om det blev negativt för mig, och jag är bara på mitt andra försök :P
  • kasovi

Nu börjar jag nästan undra lite... Igår och idag är jag så jäkla trött i kroppen att det känns som jag ska somna när som helst. Sov 8 timmar i natt, vaknade vid 6 åt pizza och somnade om vid 7. Då sov jag 4 timmar till... Fortfarande trött.

Kan man verkligen bli trött så är tidigt? Annars funderar jag på om jag börjar bli sjuk eller nåt :P

• kasovi
    Luajsa skrev 2014-10-16 06:30:43 följande:

Jag gjorde ett test igår 12 dagar efter sex och det var neg så jag tappade hoppet men symptomen är kvar.. och ingen mens ;) jag försökte känna på tappen igår men fattade inte riktigt hur haha men tröck in fingret imorse och kände något hårt som jag inte känt förut ! Hört att den ska vars hård om man är gravid, stämmer det?! Var helt säker på att mensen skulle komma inatt lr idag men nu kom hoppet tillbaka :)

Alltså hur långt in sitter tappen?! Jag fattar inte var och hur man ska lyckas känna den, haha
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-10-18 14:58:38 följande:

Någon utav er gravida tjejer som fick en mensliknande blödning vid bim trots att ni var gravida? Min mens kom på bim i söndags och tog slut igår... jag har sedan någon vecka tillbaka haft ett konstigt illamående som inte ger med sig förrän jag äter något... kan ju vara något annat och jag har ju inte tagit något test men tankarna snurrar ju ändå!

Åh testa! Håller tummarna! :)

Det är ju vanligt att man missar att man är gravid just för att man tror att man fått mens som vanligt :D
  • kasovi

ÄL+8, BIM-6 kände lite molande värk tidigare som gick över på kanske en halv minut. Hoppas det är nåt! Lite svullen om magen där nere också :)

Tuttarna är som de varit sedan ÄL: svullet och ömt.

• kasovi

Nu har jag haft ömma bröst sedan 7/10 och har BIM nu på lördag 25/10. Är det någon som haft ömma bröst så länge och INTE varit gravid?

• kasovi
    AgnesEmilia skrev 2014-10-20 08:17:57 följande:
    Jag hade typ bara en vecka per månad som dom inte var sprickfärdiga på... Så när jag blev gravid var dom helt normala istället! Så kan tänka att man kan få motsatsen mot vad man brukar ha? :)

Nu är det iofs en annan femma då dom växt 1 och en halv storlek men i början var det annorlunda :)
    Okej, tack :D jag brukar bara ha i någon vecka, men nu har det hållit i sig i två veckor ungefär! Hittade blåa ådror på sidorna nu när jag duschade också (ganska ytliga alltså). Annars brukar jag bara se en stor grön på vänster tuta :) HOPPAS!

De känns fylligare också :D Försöker få min gubbe att känna efter om han tycker det är nån skillnad, men han vågar inte, för han tror att jag ska våldta honom igen xD han har blivit tvingad ganska ofta senaste tiden :P
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-10-20 09:24:21 följande:
    Jag hade ONDA bröst i juli när jag fick mf :/ då gick dom inte ta på!
    Vad tråkigt :( <3

Hoppas jag har bebis då, och att du också plussar snart! När har du BIM?
  • kasovi

AgnesEmilia & Sandravanilj: TACK! Ja, det känns helt sjukt bra, bortsett från att jag mår hemskt illa ibland och är konstant hungrig! :)

Måste nästan alltid ha nåt att äta i väskan... Blir aldrig mätt riktigt :(

• kasovi

Jenniferb & Em92: tack ska ni ha :D det var andra försöket! Hann få mens två gånger efter pillerstopp. Det roligaste är nog att min svägerska blivit gravid samma helg som jag. Hoppas dom håller sig kvar båda två så ska vi komma med runda paket i jul som öppnas i juli ;)

Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn