Vi födda -92 och som vill ha barn
Tror det kanske kan vara kört :( fick en blödning inatt... kom bara på pappret men nu så har det kommit lite mer i trosskyddet :( tror att kroppen spelat mig ännu ett spratt....
Tror det kanske kan vara kört :( fick en blödning inatt... kom bara på pappret men nu så har det kommit lite mer i trosskyddet :( tror att kroppen spelat mig ännu ett spratt....
Åh, va avis jag blir på alla er som fått göra UL redan! Har lite mer än en månad kvar till mitt RUL. Då är jag i v19, så seeeegt det går när man verkligen längtar till något...
Och förresten! Är det någon av er som har nån koll på det här med sjukskrivning, jag kommer antagligen få lov att bli sjukskriven nu med tanke på min foglossning men blir lite nervös över vad försäkringskassan kommer säga eftersom jag bara är timvikarie och inte har några inbokade pass nu. Känns som att det bara kommer bli krångel och inga pengar Vill ju så gärna jobba så att vi slipper leva på bara sambons lön, men att springa runt på ett äldreboende eller hoppa in och ut ur hemtjänstbilen funkar liksom inte.
Hejsan!
Jag hoppar gärna in här om det är okej? :)
Jag är också född -92, sambon född -91 och vi bor på landet i hus med en hund, Samojed, och tre katter, korsning siames/europé och norska skogskatter, samt diverse oönskade möss o sorkar ;)
Vi har försökt skaffa barn sen februari ungefär, fick ett MF på midsommarafton i v. 5 och har sedan dess fortsatt att försöka. Har BIM idag och känner (såklart) alla symtom man kan känna, men tvingar mig själv att vänta till imorrn ;)
Så nu håller vi tummar o tår för ett +!! :D
Gick ner till centrum precis för att posta ett brev.
Det fullkomligt rann i trosan och jag trodde att jag gick och mensade ner byxorna eller nåt inför allt folk.
Skyndade utav bara h-vete in till biblioteket och på toaletten.
Jag har verkligen monsterflytningar! Dom är inte klibbiga eller nåt, luktfria och bara som vatten typ!
Köpte med mig ett test som jag tänkte använda imorgon bitti om inte mensen dyker upp :)
Har aldrig varit med om nåt liknande!
(Ber om ursäkt för känsliga öron/ögon)
Hehe
Jag tänker såhär att om det skulle vara något så måste det i så fall ha gått så långt nu att det borde synas på testet! Annars bokar jag tid hos bm för blodprov eller samtal om varför mensen kan ha uteblivit.
Nu är det heller inte bara bröstvårtorna som är svullna, utan körtlarna i brösten har börjat svullna och är ömma.
Jag spydde igår när jag gick förbi en pöl med chilisås på en parkering... det STANK!
Jag blir förvånad om det inte är positivt för så här har jag aldrig varit med om, förutom en gång då jag var gravid och kände i brösten :)
Vi får se! Köpte ett Cb idag o ska testa imorgon!
Alltså herregud vad gråtig man kan vara! Har alltid varit ganska känslig men nu är det hemskt. Är i v15 och jag blir gråtfärdig av precis ALLT. Allt från att jag inte hittar en strumpa till att min sambo ber mig byta kanal på tvn... Haha, orkar inte! Dessa hormoner är allt bra roliga ibland.
ingen bebis denna månad heller :/ mensen kom med dunder och brak igår på bim-4 :/ mycket blod, fruktansvärda smärtor och lite klumpar så vette tusan vad det var men nu har det lugnat sig lite :)
ska börja med bidrottninggelé nästa cykel :D
Hej alla! Finns det någon här som kan lugna mig? Jag går hemma och är sjukskriven nu pga foglossning, är i v16 nu. Har ju mitt första UL om tre veckor, i v19, och jag börjar bli såååå orolig! Antagligen för att illamåendet har slutat och jag inte direkt har några "symtom" förutom foglossningen då, och ömma bröst... Det känns som att när vi väl får komma på UL så kommer det vara tomt där inne. Jättelöjligt kanske, men jag är jätteorolig! Eller om den lille där inne inte lever, eller om det är något fel? Det finns ju inget ni kan göra, jag vet... Min sambo mest skrattar åt mig och tycker att jag behöver ju inte oroa mig, för han ser på magen att det är något där inne och med tanke på foglossningen borde det inte vara någon fara tycker han.
Det är säkert ingen fara! Du behöver inte vara orolig, har du gjort kub? mitt illamående avtog runt v.17 någongång och efter det var det mest foglossning och ligamentsmärtor kvar, så måde 100 gånger bättre precis innan RUL, min moderkaka ligger i framvägg också så hade inte känt några tydliga rörelser innan UL, jag har knappt någon mage heller så egentligen inga tydliga tecken på graviditet, men visst finns det något därinne endå :) även om det är oroande när symptomen försvinner om man mått väldigt dåligt är det meningen, man ska inte gå runt och må dåligt i 40 veckor :)
Vad roligt med bloggar! Jag har också startat en på vimedbarn nu, jag följer strömmen
jenniferb.vimedbarn.se heter den om någon skulle vilja kika in.
BIM -2 idag! :D