marory skrev 2014-07-10 10:14:55 följande:
min bästis vet för vi skulle "förfesta" i vecka 9, ett par dagar innan satt vi på min balkong och hade myskväll och då hade hon med sig vin, då skyllde jag på att jag tagit panodil, så två dagar senare när vi skulle gå ut så kunde jag inte skylla på panodil igen så då var jag tvungen att säga det, om allting ser bra ut efter i morgon tror jag vi berättar för närmaste släkten, men för mig gör det inget om vi suger på karamellen lite till själva ;) dock blir det skönt för nu på sommaren är det så mycket alkoholkonsumtion och fast jag aldrig är någon stordrickare blir det kanske misstänksamt att säga nej hela tiden. Däremot har jag ju haft misstänkt njursten (eller foglossning) så har kunnat skylla på det också.
ja precis hoppas att det är för v.12 är slut, jag har märkt att alla mina symptom oftast ändras på onsdagar, men egentligen går jag inte in i en ny vecka förrens på torsdagar så undrar om det kommer ge någon förklaring på ultraljudet, själv tror jag att jag kommer flyttas bakåt ca 4-5 dagar så egentligen tror jag att jag är i vecka (11+3 någonstans istället för 13 +1, men om jag ska tro symptoen borde jag vara en dag frammåt
Vi berättade faktiskt för våra närmaste vänner och familjer redan nu i v.6, så att dom vet IFALL det går snett och den lille inte vill stanna kvar..
kändes tryggt att veta att man kan få stöd från någon som vet hur det ligger till. Plus att jag varit/är så illamående att det inte riktigt går att dölja, så det var lika bra att kläcka ur sig direkt tyckte vi. Vi hade dock från början tänkt vänta till iaf v.12