• kasovi

Vi födda -92 och som vill ha barn

Tjoho!

Vad glad man blir att se era bilder! Grattis allihop :)

Jag är också född -92 och har bim imorgon. Fick lite mensvärkliknande för några timmar sedan och så trodde jag att mensen kom. Det var bara en väldigt stor genomskinlig flytning.

Vill inte testa mig ännu, så tänkte fråga om nån av er haft så när ni blivit gravida? :)

• kasovi
    AgnesEmilia skrev 2014-09-04 17:45:49 följande:

Hej! tack och välkommen :D

Vad spännande! Jag har knappt haft flytningar sen jag plussade men hade växtvärk i livmodern nästan direkt :)

Tack själv! :) (för välkomnandet alltså, haha)

Grejen är att jag brukar ha PMS innan mens, svullna och ömma bröst osv. Men har ingenting sånt nu!

Det är väl bara vänta och hoppas :)

Det är bara dom där flytningarna och är rätt uppblåst och gasig i magen också...
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-04 18:10:23 följande:

Välkommen!!!

Håller tummarna för att du får ett + :D

Har ni försökt länge? :)

Tack!

Och tack! :D

Nej, min pojkvän hade ett långt samtal med mig i juni om hur gärna han ville att jag skulle sluta med mina piller. Åh, jag blev så glad och slutade på en gång!

Vi har en avbruten graviditet i bagaget och båda har längtat sedan dess. Vi kände att det var lite väl tidigt i förhållandet och det passade sig inte just då helt enkelt.

Tog mig exakt en månad att få tillbaks min mens efter pillerstoppet, så nu hoppas vi att ägglossningen är igång också och maskineriet funkar :)
  • kasovi
    kasovi skrev 2014-09-04 19:11:47 följande:

Tack!

Och tack! :D

Nej, min pojkvän hade ett långt samtal med mig i juni om hur gärna han ville att jag skulle sluta med mina piller. Åh, jag blev så glad och slutade på en gång!

Vi har en avbruten graviditet i bagaget och båda har längtat sedan dess. Vi kände att det var lite väl tidigt i förhållandet och det passade sig inte just då helt enkelt.

Tog mig exakt en månad att få tillbaks min mens efter pillerstoppet, så nu hoppas vi att ägglossningen är igång också och maskineriet funkar :)

Juli menade jag! Det blir väl första riktiga "försöket" nu alltså iom att vi inte trodde mensen skulle komma förra månaden...

Fast vi räknar inte dagarna. "Det kommer när det kommer " typ.... fast man hoppas ju ändå :)
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-04 19:29:05 följande:

Okej då förstår jag :D kul att din kille ville att du skulle sluta med dom :D

Håller tummarna!

Jaa, han var så gullig och nervös när han sa det. Jag trodde först att det hänt nåt tråkigt innan han lyckades klämma fram det. Han blev helt tårögd och det var så fint så jag började gråta själv :'D

Hur länge har ni försökt?
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-04 21:21:39 följande:

Naaaw gulligt!

Vi är inne på 7e försöket :) började försöka i februari :) fick missfall v 5 i juli så vi vet ju att vi kan :) men känns som om det kommer ta lååååång tid och har börjat tappa hoppet lite..

Nej vad tråkigt! Men då har det ju tagit sig en gång iallafall. Då vet ni åtminstone att ni kan :) Juli är inte så länge sedan så klart det finns hopp! Ingen stress bara :)
    marory skrev 2014-09-04 22:56:17 följande:

Välkommen och lycka till! jag hade riktiga kramper typ 2 dagar ifrån ägglosningen fram till vecka 17-18 så det behöver inte alls vara ett tecken på att du inte plussat :) jag var nojjig hela tiden eftersom det kändes som det alltid skulle komma men det gjorde det såklart inte :)

Åh, tack! Detsamma :)

BIM idag och mensvärken ligger och "suger" liksom... Svårt att beskriva. Det känns inte mycket alltså, men gör inte ont. Inget blod än så länge iallafall :)
  • kasovi

Gick ner till centrum precis för att posta ett brev.

Det fullkomligt rann i trosan och jag trodde att jag gick och mensade ner byxorna eller nåt inför allt folk.

Skyndade utav bara h-vete in till biblioteket och på toaletten.

Jag har verkligen monsterflytningar! Dom är inte klibbiga eller nåt, luktfria och bara som vatten typ!

Köpte med mig ett test som jag tänkte använda imorgon bitti om inte mensen dyker upp :)

Har aldrig varit med om nåt liknande!

(Ber om ursäkt för känsliga öron/ögon)

Hehe

• kasovi
    Em92 skrev 2014-09-05 15:14:42 följande:

Sådär har jag med haft sen jag plussade, är i vecka 15 nu! Har super mycket flytningar och det bara rinner ibland! Helt sjukt så det kan mycket väl va gravid symtom! Håller tummarna! :)

Ååh spännande :D hoppas det är nåt då!

Ska ni kolla kön? :)
    Sandravanilj skrev 2014-09-05 14:57:00 följande:

Håller tummarna för att ni får ett + !!!

Tack, jag med!! Försöker ni eller har ni bulle i ugnen redan? :D
  • kasovi
    Jenniferb skrev 2014-09-05 16:47:55 följande:

Sådär hade/har jag också, både innan och efter plusset Hoppas det är nåt pågång, det låter ju inte helt omöjligt! :D 

Jag blir så glad av den här tråden nu :D fortfarande ingen mens... Tänkte försöka hålla i testet så länge jag kan! Vill inte få neg :(

Pinsammaste där i centrum var att min granne såg mig, vinkade och kom fram o skulle prata. Och där stod jag och vred mig och trodde jag hade blodat ner mig :O hahaha
    Sandravanilj skrev 2014-09-05 16:54:38 följande:

Vi är inne på 7e försöket :) bim den 17 september men tror inte det blev något :/

Varför tror du det? Långt kvar ju! Det finns ju en chans :) Håller tummar och tår för er!
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-05 17:23:32 följande:

hahah pinsamt!

har en känsla bara av att det inte tagit sig :P sen så vet jag inte hur mensen är då min förra mens var väldigt vattnig, dock var det första mensen efter mitt missfall så vet inte om något ägg släppts denna månad ^^ men har haft äl-flytningar och extrem sexlust runt den dagen jag borde haft äl ;)

Vad trist med missfall :( Men då finns det ju ändå en logisk förklaring till om det inte blir nåt den här gången. Om det är som du tror så är det bara att tänka att kroppen behövt återhämta sig lite. Vi får helt enkelt hoppas på ett plus! :)

Hur går det för er andra?

Jag testade att tempa för en stund sedan. Ligger vanligtvis på 36.4, men nu visade den 37.0

Blir nog test imorgon bitti iallafall!
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn