Inlägg från: HelloMamii |Visa alla inlägg
  • HelloMamii

Vi födda -92 och som vill ha barn

Hoppar in här! Född 92. Har ett barn från förut. (1,5) o försöker med sambon skaffa ett syskon! ÄL idag, så nu håller vi tummarna!! :) Hur går det för er andra? Tyst

• HelloMamii
    AgnesEmilia skrev 2014-08-05 17:09:48 följande:
    Hej!! Vad roligt! Håller tummarna!! :)

Jag är i vecka 10 och börjar må bättre efter ett par hemska veckor med illamående! :( :)
    Grattis! :D Vad roligt! Hoppas du får må bra resten av din graviditet iaf! :) Ska bli spännande att följas åt här! Får vänta på + bara så! :)
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-05 20:53:03 följande:

hahahahah sambon kände nyss på mina bröst när jag sa att dom gjorde ont! Hans kommentar blev "jääääävlar! att dom inte sprängs snart! är du inte gravid nu så vettefan alltså om du inte gjort en operation utan att ha sagt något!" så antar att dom håller på att förändras lite Flört

Hehe, låter ju som att dom håller på och förändras! ;) Håller tummarna för dig!! Hoppas vi får + snart nu alla vi som försöker! :D
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 08:09:21 följande:
    Hahah :D får sova med sportbh och ta en alvedon innan läggdags för annars går det inte sova xD

Ja och sambon, om någon, borde ju veta hur dom brukar kännas ;)

Håller tummarna för oss!

Har ni försökt länge? :)
    Njae, det här är vårt första försök! Så får hålla tummarna att det lyckas redan nu! :)

Men glad för din skull, hoppas på +! Håller tumarna för er! PlusSolig
  • HelloMamii
    Lilly92 skrev 2014-08-06 12:29:38 följande:
    Har inte känt så mycket förutom enorm trötthet.. men det kan lika gärna vara vädret som gör mig trött. Men det är fyra dagar kvar till bim så vi får se! :) 
    Jo, jag har ett barn (1,5) 
    Inte planerad men så efterlängtad endå! Hjärta
    Efter att fått barn har jag blivit riktigt baby-sjuk hela tiden! Så härliga dessa små liv! Älskar att få ha barn och vara mamma! Så tacksam över det jag har! Hjärta
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 12:56:07 följande:
    Åååh vad underbart!!

Du ska se att tar sig snart :D
    Ja, borde ju va lättare att bli gravid andra gången tyker man.. har även läst det nånstans.. Men får se !:D Hoppas det blir + så att vi alla kan följas åt sen. Så kul att kunna diskutera med mammor i samma ålder!
  • HelloMamii
    Lilly92 skrev 2014-08-06 13:03:32 följande:
    ingen fara. Va roligt att du har redan ett barn, så mysigt Hjärta när ska du ha bim? :)
    15 augusti! :) Längtar dit så jag kan göra grav.test, bara inte röd hinner komma på besök. Hoppas inte! ;)

Såg att du själv bara har 4 dagar till bim, håller tummarna för dig!! :)
  • HelloMamii
    Lilly92 skrev 2014-08-06 13:10:20 följande:
    och håller självklart tummarna för dig med! :) 
    :)
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 13:12:07 följande:
    Ja verkligen! Det suger riktigt i bebistarmen!!!

Ja, absolut! 

Blir "avundsjuk" om jag ser en gravid på stan. "Det där borde vara jag" kan jag tänka, hehe! :P Och ser jag ett förlossningsprgram kan jag börja stortjuta. För det är så fiiiint!!! Att föda barn är nog det häftigaste jag gjort! Skulle kunna göra om det massor med ggr ännu! 

Hade en normal, lätt förlossning med första barnet. Vart jättelugn sen första värken kom. :) Hoppas man får det lika lätt nästa gång!

• HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 13:18:43 följande:
    Ja visst blir man avundsjuk?! Förhoppningsvis är det våran tur snart!

Förstår att det måste varit såååååå häftigt!

Underbart med en lätt förlossning!!!
    Du anar inte så häftigt, det går inte och föreställa före man såväl är där och föder! All smärta är så värt det! Och tänk vad fin "belöning" man får för all smärta. :) 
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 13:22:41 följande:
    Förresten, vad hade du för symtom när du var gravid senast? :)
    Mina symtom var: Illamående, äcklad av mat kunde inte äta något det enda jag fick i mig var frukt och godis., mensen borta såklart, vääääldigt trött kunde somna tidigt om kvällarna, kissnödig oftare, känslig för lukter, kräktes varje gång jag tömde kattens bajslåda. Och mitt tandkött började blöda väldigt lätt. Hade lite foglossning till och från, stickningar i livmodern och väldigt mycket molvärk, kändes som mensvärk när livmodern växte. Men mådde väldigt bra efter v.12. Hade ischias mot slutet men det gick om efter förlossningen. Men har man en bra graviditet som jag hade så då ska man verkligen njuta!!! Så kort och härlig tid endå! :)
  • HelloMamii

och superömma bröst! dom förändrades massor i utseende och form!!! REDAN TIDIGT i graviditeten ;)

• HelloMamii
    marory skrev 2014-08-07 10:42:10 följande:

Snart ligger jag på minus 8 kilo, vet inte hur normalt det är men hopas iaf att bebisen tar det den behöver, för snart har jag inget kvar att ge den :/ min sambo klagar på hur smal jag är :/ Jag har verkligen ingen mage alls börjar fundera på om det faktiskt finns något där inne? Flört

Var på marknad igår och stötte på en bekant som ska ha barn, hon var i vecka 13 och var redan nu större än mig!, och en lite närmare bekant får barn 8 veckor  tidigare och hon är ungefär i min storlek (längd/vikt) men har fått en fin bebismage och på henne syntes det tydligt i vecka 17, det hjälper ju inte att alla nu utbrister "men det syns ju ingenting!" 

nu har vi gått ut med det officiellt också! gjorde det med en söt liten bild men det var en hel del som inte fattade men jag tyckte det var självklart? ;) 

På mig syntes det först i 7.e månaden... (dock lite rundare annors också) Men alla är olika! Din mage kommer nog växa med sån fart sen kan jag nästan gissa! :) 
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn