Inlägg från: CarolineSC |Visa alla inlägg
  • CarolineSC

Vi födda -92 och som vill ha barn

AgnesEmilia skrev 2014-07-02 12:02:15 följande:

Hej alla fina! Får jag haka på?

Själv är jag född 92 och killen 84 :)

Vi har försökt sen i februari men ännu ingen lycka.. Testade imorse bara för att "veta att mensen ändå kommer" så man slipper våndas fram till BIM som för mig är på lördag 5/7. Men nu såg jag något annorlunda!

Är det ett streck eller? Skäms  Kan det bara vara en tillfällighet? Vad tror ni? :)

Jag skulle nog säga att det där är ett plus, Grattis! :)
  • CarolineSC

Jag tänkte att jag hoppar in här! BF 1/3 22 år från Östergötland(första barnet) :)

Såg att vi var en hel del här födda 92, kul :)

• CarolineSC
    Em92 skrev 2014-07-11 18:02:33 följande:
    Grattis! Jag och en till här inne är från Östergötland så nu är vi 3 stycken! Vad kul! :) när ska du ha inskrivning och UL då? :)
    Jag har inskrivning i början av augusti och UL i slutet utav augusti, känns just nu som en evighet dit.. Vill bara att vecka 12 ska vara här så man kan slappna av lite :)
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-07-11 18:03:53 följande:
    välkommen! kul att du också är ifrån östergötland, pluggar du eller jobbar du? :)
    Tack!

Ja jätte kul, såg att vi var tre stycken :)

Jag jobbar så inget plugg, dudå??
  • CarolineSC
    Em92 skrev 2014-07-12 13:18:51 följande:
    Jag har inskrivning 11 augusti och UL 25:e augusti! Ja vill tiden ska gå fort! :)
    Då har vi det typ samtidigt då :)

Ja verkligen, men känns nästan som att man räknar timmar ibland, så långsamt går det!! Men lite drygt en månad kvar nu! :)
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-07-12 11:22:12 följande:
    Jag pluggar sista terminen så blir klar lagom tills den 24e januari när vårt popcon ska ploppa ut ;)
    Va härligt, det passar ju precis perfekt! :)

Såg din UL bild, så himla mysigt!!!
  • CarolineSC
    Em92 skrev 2014-08-30 08:14:05 följande:
    Oj menade inte att jag hade sex denna vecka utan menade hur jag gjorde när jag blev gravid! :) jag är ju gravid i vecka 14! :) berättade bara hur det va när jag blev gravid! Jag va lite otydlig! ;) men håller tummarna för dig! :)
    Var ett tag sen jag var inne här nu, men va roligt att några hänger sig kvar!

Jag är också i v14 nu, v15 på måndag! Trodde att tiden skulle gå långsamt men tycker nästan att veckorna springer iväg :)

Har du varit på UL än Em92? :)
  • CarolineSC
    AgnesEmilia skrev 2014-08-30 12:05:58 följande:

Veckorna flyter verkligen på! Fattar noll :) har ni tjejer bestämt vagn, spjälsäng och skötbord än? Dom "stora" grejerna liksom :D

Håller med.. Det springer iväg! :)

Jag och min sambo har faktiskt inte bestämt något än.. Haha har dock börjat kika på barnvagn, tycker att Kronans city vagn verkar bra och rimlig i pris :)

Har du bestämt något än?
  • CarolineSC
    AgnesEmilia skrev 2014-08-30 12:40:25 följande:
    Jaa :) åh okej! Har inte kikat på dom så mycket :) vi har bestämt oss för en Emmaljunga Viking i vitt läder :) sjukt smidig vagn! Vad ligger kronans på i pris? :)

Sen en spjälsäng från ikea hade vi tänkt, en sån där man kan ta bort ena sidan senare när bebben blir större :) tänker också på om vi ska ha ett skötbord med inbyggd balja eller inte... Vi bor litet så funktion är ganska viktigt :)
    Blev nyfiken och var tvungen att kika på Emmaljunga Viking och den verkar ju också jätte bra :) Roligt med en massa olika färger osv. När jag satte ihop min på hemsidan blev det 10100 dock med en massa tillbehör.

Kronan city ligger på ca 7500-8000kr

Har faktiskt kollat på Ikeas spjälsängar och dom verkar bra och bra pris :)

Dock finns det ju en uppsjö av allt så man blir ju nästan yr i huvudet ;)
  • CarolineSC
    Em92 skrev 2014-08-31 10:51:31 följande:

Japp vi har varit på UL. Här är vår ultraljudsbild från i måndags! Allt såg jätte bra ut så jag är så lättad nu! :) Du då CarolineSC? :)

Ååh va härligt!:)

Jag var förra veckan och allt såg bra att då också, vilket kändes skönt så nu är det bara att vänta på nästa ultraljud i Oktober.. Förhoppningsvis går det fort :)
  • CarolineSC
    Em92 skrev 2014-08-31 21:40:07 följande:
    Mys! Ja precis! Vårt nästa ultraljud är oxå i oktober! 15 oktober! :)
    Och vårt är den 8:e oktober :) Går du på US i Linköping på Ultraljud eller? Har ett svagt minne av att jag läste det? :)
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-09-01 21:04:13 följande:

Här händer det mycket när man är borta någon dag eller två!
    roligt att allt såg bra ut på era ultraljud!
    själv har vi gjort vårtat RUL och allting såg jättebra ut! fick se hjärtats alla kammare och hjärnan och hon som gjorde det var jätteduktig, desutom ska vi delta i en studie så kommer få två extra ultraljud, fördelen med universitetsstad Flört
    kan avslöja att det är en liten Vallentin som ligger på jäsning därinne!

mindre kul är att jag har jobbiga sammandragningar så det känns som om han ska ploppa ut närsom  Obestämd försöker vila så mycket som möjligt och hoppas på att tappen inte är påverkad, om det inte försvinner om ett par dagar tänkte jag ringa BM.

vi har ju både köpt vagn, säng, skötbord plus lite andra möbler och en byrå, desutom har vi målat det i pastell gul, pastell blå pastell rosa och vitt så barnrummet håller på att inredas för fullt :) desutom köpte jag en lite dyr sänglampa i form av en uggla eftersom ugglor är temat, 700kr Tungan ute

Åååh va härligt! Bara längtar till mitt RUL nu, hoppas jag får vara med i den där studien också, ett par extra ultraljud tackar man ju inte nej till :)

Bara 5 veckor kvar till vecka 20!

Åh Valentin, superfint namn :)

Sammandragning låter mindre kul, hoppas det går över!! :)
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-09-01 22:09:39 följande:
    Det går väldigt snabbt ska du se! trodde aldrig det skulle bli RUL för vår del kändes sååå långt bort, ja hoppas också det går över vill liksom inte ha ut honom alldeles för tidigt :( Desutom sa hon på UL att han låg långt ner så blev lite nojjig, ja hoppas tycker det var intressant är en hjärtstudie så de ska kolla hjärtat på barnet tre gånger också men det är ju ingenting :)
    Ja, får hoppas på att veckorna springer iväg, ska berätta för min chef nu i veckan också(kan inte hålla tyst längre då det börjar synas) får hoppas att det går bra! :)

Vilken vecka är du i nu?

Nej, inte roligt om han får för sig att komma ut tidigt.. Men kan inte typ stress framkalla sammandragningar? Har du ett stressigt jobb?
  • CarolineSC
    Em92 skrev 2014-09-02 12:42:37 följande:
    Ja jag går på UL på US i Linköping! Dudå? :)
    Ja men samma här, US i Linköping :)
  • CarolineSC
    Em92 skrev 2014-09-02 14:53:17 följande:
    Åh vad kul! Bor du i lkpg asså? Jag bor utanför Linköping :)
    Ja, jag bor i Linköping :)

I vår ska vi dock bosätta oss ca 1 mil utanför :)
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-09-02 16:02:04 följande:
    I vecka 20 nu, UL i vecka 11 sa (19 +2) då de flyttade bak mig 3 dagar,
    men enligt RUL igår så är det 19+5 vilket också egentligen stämmer bättre överens med befruktningen och BIM. Men de flyttade mig endå inte frammåt igen så,

pluggar sista terminen så inte så stressigt men försöker ta det extra lungt, har i alla fall sluppit sammandragningarna idag men magen känns hemsk typ konstant växtvärk överallt
    Vecka 20, bara hälften kvar, måste vara häftig känsla :)

Ja men det viktigaste är vell att man lyssnar på signalerna och tar det lugnt imellan åt :)

Dock är vell växtvärk bara ett bra tecken egentligen, då vet man ju att lilla bebisen växer där inne :)
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn