eelin skrev 2014-05-15 16:03:32 följande:
wow va ni kan om vagnar tjejer, vilket gör mig glad. Alla mina surftimmar om barngrejer känns mer okej då ;) Spännande marory, du får höra av dig när du testat så vi vet hur det gick. Själv har jag äntligen fått min mens efter slut med p-piller så nu kan jag börja räkna in ÄL inför första försöket. Känns svårt att pricka in den, jag har aldrig kännt av min ÄL och vet inte ens hur lång cykel jag har då jag ätit p-piller i många, många år. Några tips?
Åh vad roligt att läsa allt som har hänt idag! Alla barnvagns prat och allt! :) Ett tips som du lära dig när du har ÄL är att varje dag kolla dina flytningar! För det stämde på mig nämligen! Efter mensen är slut är det ganska torrt sen blir det lite mer vattniga flytningar och/eller vita mjölkiga hudlotionflytningar, sen när ÄL är extremt nära (om inte tillochmed samma dag som ÄL) så fick jag tjockare, slajmigare, rå äggvite genomskinliga flytningar som man kunde dra ut till långa trådar på fingret typ! Och det är ett typiskt tecken sägs det! Så hade jag bara en dag sen försvann det och blev vanliga flytningar igen för att sen komma till dom "torra dagarna" igen! Ett annat symtom är att jag hade som lite mensverk under ÄL! Tror i alla fall att det är ÄL! Har inte exakt koll än! :) Men det är ett tips! :)