Inlägg från: Grande Rock |Visa alla inlägg
  • Grande Rock

Hur ska man kunna få ett jobb?!

Nu är jag inte så särdeles insatt i hur det går till på ekonomiutbildningarna då jag själv läst maskinteknik.

På ingenjörsutbildningarna var det värt att lägga ner tid på att få komma ut och skriva examensarbete hos potentiella arbetsgivare istället för att sitta och ruttna på institutionen.
    Många av mina kursare (mig själv inräknat) fick sitt första jobb efter utbildning på det företag där de skrivit sin uppsats.

Ring runt till potentiella arbetsgivare i din närhet och fråga efter lämpliga projekt för din uppsats och om de kan erbjuda handledning, det är ett utmärkt sätt att skapa kontanker.

It's Good But It Just Ain't Right
  • Grande Rock
    Anonym (jobb) skrev 2014-04-14 22:40:04 följande:

Blir nog svårt. Tyvärr har hon telefonskräck.

Onödigt
  • Grande Rock
    Anonym (jobb) skrev 2014-04-14 22:48:32 följande:
    Menade absolut inget illa med mitt inlägg, jag ville belysa att hon har telefonskräck och då svårt att ringa upp personer på företag.
    Då kan förslagsvis du göra det åt henne, du verkar gilla att föra andras talan
  • Grande Rock
    Anonym (****) skrev 2014-04-14 23:17:55 följande:

TS har själv skrivit att hon har telefonskräck.
    det är irrelevant
  • Grande Rock
    Anonym (****) skrev 2014-04-14 23:50:36 följande:

På vilket sätt är det irrelevant att TS har telefonskräck då hon får förslag att ringa upp företag?
    din information var irrelevant, nämligen att TS hade sagt så själv

Det lämnar det inte fritt åt andra att i negativ klang såga konstruktiva förslag riktade till TS
Svar på tråden Hur ska man kunna få ett jobb?!