• CattiM

Vi som försöker bli gravida med Pergotime

Hej

Jag har en son som fyller 4 i juni. Jag hade tre missfall bakom mig, men när vi försökt nästan ett år  efter det sista utan att bli gravida igen sökte jag hjälp. Fick då veta att jag har PCOS.
    Började med Pergotime enkelkur, men ingen bebis. Min gyn skrev ut dubbeldos direkt och det tog sig. Allt gick bra och jag fick mitt efterlängtade barn.
    Nu vill jag ha ett till. Fått Pergotime dubbelkur utskriven. Jag har aldrig haft regelbunden mens, men sen i dec har jag haft det och idag kom mensen på dag 35 vilket är fantastiskt för att vara min kropp.
    Nu känner jag mig redo men allt känns rörigt i huvet :)
    På dag 5 ska jag ta min första tablett.
    Min gyn sa att äl kommer tidigare med Pergotime så runt dag 12 sa hon.
    Vill gärna följas åt med andra som gör samma resa som mig :) Bolla tankar, känslor och massa annat.

Vet att det finns många liknande trådar såklart så hänger ingen på här hoppar jag in i nån annan :)

Må så gott!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med Pergotime
  • CattiM

Ja visst är det spännande. Fick nytt jobb i mars förra året så jag sköt upp detta ett år. Hade gärna börjat redan då, men men, nu får jag ju ha detta ljuvliga framför mig istället :)
    På enkelkuren visade mina provsvar ingen äl, men det gjorde de inte på dubbelkuren heller. Gynsköterskan sa att jag inte haft någon äl och hon ställde oss i kö för IVF. Men jag var gravid.
    Så den här gången kommer jag inte bry mig om vad provsvaren säger. :)
    Detta blir alltså vårt första försök till syskon.
    Gjorde inga VUL under mina två pergotimeperioder...fick ingen info om det så tänkte ju såklart inte på det. Först nu när jag forskat runt inför denna gång att många gör det. Kändes lite konstigt att jag aldrig fick höra om det...

Hoppas du får en blödning och kan börja med pergotime snart :)
    Jag åt också Provera när inför pergotime 2009. Nu har jag konstigt nog haft en regelnunden mens sen december, det har aldrig hänt någonsin.

Förösker läsa på om när äl kan beräknas komma med pergo så att vi kan pricka in.
    4-10 dagar efter sista Pergotablett är det jag lyckas få fram :)

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med Pergotime