Inlägg från: jenniferjenifer |Visa alla inlägg
  • jenniferjenifer

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

Alla kalas som jag har blivit bjuda på är av vänner,självklart stannar jag kvar. Det bjuds på mat och dryck till alla. Alla barnen har riktigt roligt, springer runt och leker medans dom vuxna håller till i köket. Och när jag har barnkalas bjuder jag ju självklart mina vänner med deras barn, och nu är ju alla barnen så små. Skulle aldrig lämna min 3 åriga dotter/son hos någon dagiskompis som jag absolut inte känner, eller vet hur föräldrarna är. Men alla är väl olika. Själv tycker jag att det är upp till var och en, men skulle min äldsta få någon inbjudan nu när hon börjat skolan är en annan sak, då är hon stor nog för att kunna klara sig själv och kunna ringa hem om det är något, som 3 åring kan man inte det. Jag vet inte hur små kalas TS har, men hemma hos mig är vi minst 20 småbarn och sen vuxna på det, i mitt hem är alla välkommna, som sagt det är ju mina vänner och inte "dagiskompisar"

• jenniferjenifer

Om man säger så här, är det en vän till mig vars barn fyller år, då stannar man (iaf jag och dom jag känner) men skulle min dotter bli bjuden på ett kalas från förskolan/skolan och jag känner att jag kan lite på den familjen, så får hon mer än gärna gå dit och vara kvar själv. Men i dagens läge har hon inte blivit bjuden på något kalas från förskolan, antagligen för att dom är för små. Jag känner faktiskt ingen som har bjudit någon från förskolan till ett kalas och jag skulle heller aldrig göra det, just för att man inte känner varandra. Dom leker där men ses aldrig på fritiden

Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!