• Swipter

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

Nu har jag bara läst TS men blev lite förbryllad. Mina barn är fortfarande små, sist vi hade kalas hade vi 3-årskalas. Då skrev vi i inbjudan att minst en förälder behövde stanna kvar. Nu vet jag ju inte hur mycket som kommer hända på ett år, men jag trodde man följde med 4-åringen med? Du menar att du och din sambo klarar av 30 st 4-åringar själva? :o (okej, om man inte bjuder in öppet kan man ju skippa bjuda alla på förskolan, men hur många 4-åringar går det per vuxen?)

• Swipter
    megsi skrev 2014-04-16 21:54:38 följande:

Bjuda 30 barn på kalas oavsett ålder låter mer som 18 årsfesten på lokal. Man bjuder givetvis ett lagom antal barn kvalitet istället för kvantitet. Tror nog att din 4 åring får det mysigare med en 3-4 kompisar som ni kan ha kul med och där barnen givetvis känner sig tryggare med. Och framförallt ditt barn får fokus på sig på sitt kalas.
    Det gick ypperligt, inga problem och ingen mobbning. Skulle kännas väldigt konstigt att bara bjuda in 3-4 stycken från förskolan, även om jag förstår att det för vissa är nödvändigt.
Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!