• Teny

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

mar0der skrev 2014-04-15 14:38:02 följande:
    Vad är det för självupptagna människor med bristande förmåga till självreflektion som utgår från att ens föreställning om något helt trivialt som om föräldrar stannar eller ej på ett kalas, är den korrekta? Och sedan anklagar andra för att fatta dåligt när det är personen själv som inte förstår.

Vem fan har bestämt att det är allmänkännedom att föräldrar inte skall vara med på barnens kalas?

Pinsamt TS.

Tummen upp från mig för detta inlägg! Jag undrar vad det är för fel på världen (inklusive mig själv, som hänger här och läser rätt frekvent) när det inte går att göra NÅNTING rätt utan att en massa gnällspikar ska negga ner sig totalt!

Jag har både hört och läst motsatsen till den här tråden också, föräldrar som blir raaasande för att andra föräldrar inte förståååår att de faktiskt behöver stanna kvar på kalaset med sin jobbiga unge...

• Teny

Det blir ett så stort problem här av ett icke-problem. Hur svårt är det att FRÅGA innan kalaset om familjen i fråga vill att man som förälder stannar eller går? Hur svårt är det som värdfamilj att skriva på inbjudan vad man har tänkt sig, eller att FRÅGA de inbjudna om de är ok med att lämna sina barn själva alternativt stanna och ta en kopp kaffe?

PRATA med varandra, gott folk! :D Vi människor är ju tyvärr inga tankeläsare!

Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!