Vad är det med föräldrar på barnkalas?!
Nej, jag tycker inte du har rätt TS. Det är föräldrar som känner sina egna barn bäst och även om det är barnet du bjudit så kan du inte begära att det barnet kanske inte kan vara på kalas utan sin mamma eller pappa. Även om det är själv på dagis!
Du vet inte hur detta barn är. Kanske hon/han tycker det är något speciellt att gå på kalas och är lite nervös? Det finns många anledningar till varför mamma eller pappa ska stanna.
Däremot, kan jag hålla med om att det är BARNET som är på kalas. Föräldrarna ska inte servas (ja, en kopp kaffe kan man väl bjuda på;), men de kan inte "begära" att du som är värd (tillsammans med ditt barn som har kalaset, såklart), ska sitta och "underhålla" föräldrarna.
De är där för att deras barn ska känna trygghet och ska hålla sig i bakgrunden så att andra barn inte störs.
Ett barnkalas är vad namnet tyder på, just ett kalas för barn. Föräldrar som är med ska inte vara något annan än ett "bihang" till det barn som vill det.
Och du, det blir bättre (veet att det inte är roligt alla ggr att ha någons mammas eller pappas ögon på sig hela kalaset igenom;). När de kommer uppåt 6-års ålder så vill barn oftast inte ha med sig föräldrarna. Tro mig.
Så det är nog bara att hålla ut ;)