• fluu

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

Jag tycker istället att det är konstigt att du tycker att det är konstigt att föräldrar stannar. Troligen för att barnen vill. Jag var hemskt blyg och osäker som liten så jag tror inte att jag var själv på ett kalas fören runt sju år.
    Barnen må känna varandra, men de känner kanske inte kompisarnas föräldrar så väl och de är dessutom i en kanske helt ny miljö....

Hos oss hade det varit självklart att föräldrar får stanna.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Mimmi O skrev 2014-04-14 06:34:07 följande:
    Det känns så. När jag var barn så stannade ingen.
    Och när jag var liten var det många som stannade. Hur otroligt det än låter så är det nog olika...
  • fluu
    glassen skrev 2014-04-14 21:11:01 följande:
    Jag hade tyckt det varit trevligt om några föräldrar hade valt att stanna kvar. Toppen med några extra vuxna som hjälper till. Dessutom är et väl inte så konstigt om några 4-5-åringar vill ha kvar sina föräldrar. I förskolan är de trygga och känner personalen, men dig känner de väl inte lika bra TS? Sen kan jag hålla med om att man m förälder frågar värden om det är ok att stanna.
  • fluu

Om att skriva "föräldrafritt" om ni inte vill ha föräldrarna kvar. Gör verkligen det då och mena det. Jag som litet, blygt och osäkert barn hade inte velat få höra det väl på kalaset. Visserligen hade jag troligen inte ens vågat ge kalaset en chans om jag inte fick ha med mig pappa.
    Det hände flera gånger när jag var liten och var på väg till ett kalas att vi fick stanna på vägen flera gånger eftersom jag fick sådan ångest av att inte kunna bestämma om jag skulle våga själv eller om pappa(som enda förälder mot slutet) skulle få stanna. Jag kunde både se fram emot kalas och gråta av ångest över att gå dit. Ända upp i 8-9 års åldern.

• fluu
    banki skrev 2014-04-15 21:33:22 följande:
    Men jösses vad är det för trams! Jag är 57 år och har varit på otaliga barnkalas och inte 17 fanns där andra föräldrar som stannade kvar! Är era barn helt mähäiga och gjorda av glas? Kanske bäst stanna hemma från läskiga kalas.......
    Kanske ska man då skriva på "Blyga barn ej välkomna" på inbjudan....
Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!