Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Ni som har blivit stalkade: hur började det?

Var inte tyst om detta. Låt er chef veta, spara allt så du kan styrka det som hänt. Be din chef om råd. Säg åt mannen att om han inte lägger av så polisanmäler du honom. Gör han en sak till efter det så anmäl, backa inte på det utan gör det bara. Då finns saker dokumenterade om han skulle balla ur rejält, vilket han mycket väl kan göra men det måste absolut inte bli så.

Var rädd om dig. Införskaffa pepparspray, en tung nyckelknippa och annat man kan använda som vapen för att värja sig som inte är vapen och som du därmed inte kan åka fast för. Nyckelknippor är rätt praktiska, gärna på kedja, hållbar sådan och ganska lång. Skalpeller som man tex skär schabloner med är rätt praktiska, har för tillfället själv en sån med mig varje gång jag går utanför min dörr, om så bara för att kissa min hund i trädgården ( har sina skäl såklart )

Om du kan så bryt ditt mönster, typ ta en annan buss, åk en annan väg. Det finns risk för att detta kommer störa honom och han kommer gå på dig om det, men det kommer också i så fall verkligen bekräfta för dig att han faktiskt stalkar dig och har koll på dig. För allt vad du vet kan han lika gärna smyga omkring utanför ditt hem resterande del av sin dag efter det att ni klivit av bussen. Han kan alltså redan ha full koll på hur du lever ditt liv och vilka rutiner du har.

Hoppas du slipper att detta går överstyr. Det är verkligen inte kul att leva med rädsla det vet jag.

Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    OneWish skrev 2014-04-14 18:54:57 följande:
    Och även ganska olagligt att gå runt med.
    Ja kan ju inte hjälpa att mina vänner behöver hjälp med att skära schabloner ofta

Bladet är för kort för att räknas till kniv, vasst men för kort. Oavsett så är jag hellre olaglig än får stryk av en idiotisk man utan spärrar. Så det är ett enkelt val för min del då. Allra helst efter att mannen ifråga slog ner min tjejkompis för några veckor sen, så han är högst opålitlig och jag tar inga som helst chanser. När mitt barn inte är hemma så bär jag inte med mig den, då behövs den inte. När mitt barn är hemma så vill jag ha den med mig.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Anonym (stalkad 2) skrev 2014-04-14 19:04:07 följande:
    Ett tips är att lära dig självskydd istället. Om han är starkare eller har bättre teknik kan han lätt använda skalpellen på dig istället.
    Jag rekommenderar dig det å det starkaste, kan inte nog poängtera det.
    I såna kurser får man testa på att vara "skurk" och då inser man hur lätt ett vapen kan hamna i fiendens händer och då har man absolut ingenting att sätta emot.
    Om det funnits där jag bor så hade jag redan gjort det, väldigt bra tips och fler borde absolut gå såna. Tror dock inte det är nödvändigt för just denna man skull. Ögon och adamsäpple är alltid känsligt. Han kommer dessutom med garanti vara onykter om han går på mig, så bara där har jag en fördel.

Det gör mig inget om han sätter skalpellen i mig, helt ärligt jag lär inte känna det just då. Det är rätt svårt att sno den, då den precis får plats i min hand. Hoppas ju på att den inte behövs och att det räcker att fälla honom och banka på honom rejält.

I sista änden hoppas jag ju såklart att han ger fan i att gå på mig alls
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    OneWish skrev 2014-04-14 19:05:34 följande:
    jag har tack och lov aldrig levt under en sådan situation så jag kan tänka mig att jag skulle beväpna mig också om jag kände sådan fruktan.
    Jag är uppvuxen under mordhot och min familj fick skyddad identitet. Man lär sig tänka på ett visst sätt. Stört måhända, men man blir inte sådär skraj och handlingsförlamad så lätt helt enkelt eller jag har inte blivit det iaf.
    Canis meus id comedit
Svar på tråden Ni som har blivit stalkade: hur började det?