Anonym (stalkad 2) skrev 2014-04-14 08:51:29 följande:
För mig började det genom att jag diskuterade på ett föräldraforum och hade åsikter som stack ut.
Någon blev fly förbannad över att inte få medhåll och rätt så tråden slutade med att handla om att kränka mig maximalt. Sen var det oskyldigt med att jag blev förföljd i alla trådar och blev grovt påhoppad oavsett vad jag skrev om. Personen gjorde dessutom allt för att få andra med sig i påhoppen, skrev att jag var ett troll, bara bråkade etc. När jag nekade till det ansåg andra att jag bevisat att beskyllningarna var sanna, annars skulle jag inte försvarat mig. När jag ignorerade beskyllningarna ansågs det att jag teg och samtyckte. Det läskigaste är inte den uppenbart störda person som stalkar utan att så många är så snabba att hänga på i trakasserierna.
Det där har jag varit med om också, på det här forumet. Och resonemanget var ungefär det samma.
Nu fick jag visserligen ingen stalker efter mig privat, men vissa personer hade uppenbarligen gjort det till sin agenda att leta upp varenda tråd jag skrev i och kommentera nedsättande...
Droppen för mig blev när folk började starta anonyma trådar och påstå att de kände mig, att jag var känd att ha grava psykiska problem...
Jag var väldigt nära att anmäla detta vid flera tillfällen och enda anledningen jag inte gjorde det var för FL var inte samarbetsvilliga att upprätta någon anmälan och istället plockade de enbart bort inlägg hela tiden.
Forumvärden sa att de "självklart samarbetade med polisen" om en anmälan upprättats och det var aningen svårt att kunna upprätta någon anmälan när inläggen plockades bort... Tillslut satt man bara där och tog skärmdumpar på varenda inlägg. (Sen så vet jag så klart att bortplockade inlägg enbart är dolda och ligger kvar i databasen)
Men att få FL att ge ut några uppgifter eller själva upprätta en anmälan var helt omöjligt.