Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Hon sa kön mer eller mindre utan att titta mellan benen på barnet?

Hej ! Jag har varit på ultraljud och medans vi låg och tittade så sa personen som var med "titta där är han" varpå jag svarade "Vadå han, de är en tjej"
    Utan att jag ens bett om att få se könet så sa barnmorskan "jag kan nog hålla med ¨mittnamn¨om att jag tror det är en tjej detta" . Jag blev lite stum, hon sa mer att det var en tjej utan att ens gå ner och titta vid könet. Detta i vecka 16+ , innan sa hon att könen är så lika varandra fortfarande och jag beslutade mig för att låta dom gå ner vid könet och titta vad det var för något, då sa hon "ne låt det bli en överraskning" Men hon påpeka ändå så väl att det kunde vara en tjej. Jag känner mig faktiskt lite besviken efter detta, vad ska jag tro? vad hade ni trott? 

Snälla ge mig lite hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-12 16:47
    Jag beslutade mig för ATT INTE LÅTA DOM GÅ NER OCH TITTA KÖN. skrev fel där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 14:55
    puffar

• Svar på tråden Hon sa kön mer eller mindre utan att titta mellan benen på barnet?
  • Anonym (Anonym)

Ja, hon kollade liksom inte direkt på kön, därför tycker jag att hon egentligen inte kan säga en sådan sak, för att hon inte kan vara säker utan att titta ordentligt. Hade jag velat veta och hon tittade direkt på könet och sa att det troligtvis är en tjej, då är jag helt med men nu gjorde hon inte detta. Ska jag ta förgivet att det är en tjej nu eller ska jag ta det som att vi inte vet könet, hur hade du gjort? :S

• Anonym (Anonym)

Okej då ska jag nog inte lita på det. Vilken vecka var du i när ultraljudet gjordes goaskalice? 

• Anonym (Anonym)

Jag såg inte under ultraljudet att det kunde synts så väl på vårat barn, utan att titta direkt på könet då. Men vilken vecka var du i när ultraljudet gjorde Lindsey ?

• Anonym (Anonym)

Okej tack för svar. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska tro eftersom hon inte var direkt på könet, och sa mer "tror" , inte att det var.. Utan att jag frågade efter kön. Fler får gärna säga vad de tror man ska gå på . Könet ändras ju inte så vi märket ju om några månader :)

• Anonym (Anonym)

Kan även påpeka att i vår kommun är det ganska nytt med könbestämning, man har inte fått veta innan,. Och det har varit väldigt mycket fel kring detta, och då har det också kollat direkt på könet men ändå haft fel.

• Anonym (Anonym)

Jag som inte ville titta. Nu känns de som vi måste boka privat istället , annars kommer man nog gå och ta förgivet att det är en tjej fast man inte vill ta något förgivet :P

• Anonym (Anonym)

Hehe ne det är väl så. Vi får se hur det blir med det, men tusen tack att du tog dig tid att skriva här :)

• Anonym (Anonym)

Någon mer som vill ge sin åsikt ?:)

• Anonym (Anonym)

puff                                          

Svar på tråden Hon sa kön mer eller mindre utan att titta mellan benen på barnet?